Vacatures

Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.

Load Previous Comments
  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

    COLLECTIE-ADVISEUR

    Tresoar

    Benodigde opleiding: HBOplus 

    Dienstverband: Tijdelijk/Parttime 

    Aantal uren per week: 18

    Gepubliceerd op : 27-05-2021

    Sluitingsdatum : 09-06-2021

    https://www.werkeninfriesland.nl/plz-vacancy/collectie-adviseur/

  • Yvonne Welings

    Senior adviseur Informatiehuishouding Belastingdienst

    https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/senior-adviseur-informa...

    Mijn werk zorgt ervoor dat burgers en bedrijven juist en adequaat geholpen kunnen worden. Word jij ook ontzettend enthousiast als jij ervoor kunt zorgen dat onze dienstverlening aansluit op de wensen en behoeftes van burgers en bedrijven? Vind jij het belangrijk dat jouw werk een positieve impact heeft op de samenleving? Kom ons dan versterken met jouw enthousiasme, frisse blik en gedrevenheid. Rik Rijnen, Data-coördinator bij de Belastingdienst. 

    Interactie met burgers en bedrijven is een van de primaire processen van de Belastingdienst. Niet voor niets zorgt de directie KI&S dat de inzet van massale interactie-instrumenten en -kanalen eenduidig en efficiënt is. De behoeften van burgers en bedrijven staan hierbij centraal. Het bureau advies en ondersteuning (BAO) ondersteunt KI&S o.a. bij de realisatie van de strategische doelstellingen en de inrichting van informatiemanagement, databeheersing en beveiliging. 

    Als adviseur informatiehuishouding, adviseer en ondersteun je het management van KI&S bij vraagstukken op het gebied van data- en informatiehuishouding. Samen met de collega’s op het gebied van integrale beveiliging en privacy zorg je ervoor dat KI&S voldoet aan de wettelijke kaders van de Archiefwet, de Wet Openoverheid en aanpalende regelgeving. Je bent in staat om te analyseren wat nodig is om de informatiehuishouding verder in te richten, te verbeteren en je weet dit te vertalen naar een concreet verbeterplan. Deze verbeterplannen voer je zelf gedeeltelijk uit. In de rest van de uitvoering heb je voornamelijk een coördinerende rol. 

    Je neemt namens KI&S deel aan diverse werkgroepen en overleggen op het gebied van data- en informatiehuishouding. Je bent het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en het management op dit terrein. In je rol als adviseur ben je daarnaast een stevige overlegpartner van de andere adviseurs informatiehuishouding binnen de Belastingdienst en ben je aanspreekpunt voor de andere directies die zich actief bezig houden met dit onderwerp, zoals de concerndirectie Informatiemanagement en Data en het Centrum voor Facilitaire dienstverlening. Je werkt samen met de directe collega's binnen KI&S integraal aan het op orde krijgen en houden van informatiehuishouding, -beveiliging en privacyrichtlijnen. 

    Het mooie van deze functie is dat je snel een interessant eigen netwerk kunt opbouwen, want je hebt veel contact met collega’s van andere directies en ketens en met collega’s van het ministerie, andere departementen en uitvoeringsinstanties. Zullen we zakendoen en word jij de nieuwe collega van Rik Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact met ons op.

  • Erik Huurman

    De gemeente Zeist staat aan de vooravond van vele nieuwe ontwikkelingen en om slagvaardig te blijven zijn zij opzoek naar een collectiebeheerder.

    Zowel starters als doorgewinterde collectiebeheerders worden uitgenodigd om te reageren. Nieuwsgierig geworden, klik dan op de onderstaande link

    https://www.linkedin.com/jobs/view/2570717788

  • Yvonne Welings

    Vacature informatiemanagement bij een omgevingsdienst in Zuid-Holland

    https://informatieprofessional.nl/2021/05/vacature-adviseur-informa...

  • Yvonne Welings

    Applicatiebeheerder binnen het Sociaal Domein gemeente Tilburg

    https://www.werkenvoortilburg.nl/vacature/177/applicatiebeheerder-b...

  • Yvonne Welings

    Junior Inspecteur Overheidsinformatie

    Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed

  • Robert Gaarlandt

    Werken bij de Belastingdienst? In een vakgebied dat het verschil kan maken? Samen met teamleden die elke dag keihard werken de informatiehuishouding nog beter te maken. We zijn benieuwd naar je. Kijk op: https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/adviseur-informatiehuis... 

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

    Adviseur digitale informatie Streekarchief Hilversum

    https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/22286/gemeente-hilversum/adv...

  • Yvonne Welings

    PROJECTLEIDER E-ERFGOED

    WIJ zoeken een collega die het een uitdaging vindt om naast reguliere IT-beheerstaken én samen met de sr. Projectleider e-Erfgoed, de ontsluiting van onze collecties voor een groot en veelzijdig publiek mogelijk te maken. Je voornaamste opdracht is het beheer en de doorontwikkeling van de collectiebeheersapplicaties en de applicaties die hieraan gekoppeld zijn, zoals crowdsourcingsapplicaties. Je bent onderdeel van een team met verschillende IT-disciplines en werkt samen met hen aan slimme oplossingen voor uitdagende kwesties. Kortom een heel veelzijdige baan in een dynamische omgeving!

    JIJ bent een creatieve aanpakker, nieuwsgierig, enthousiast en resultaatgericht. Je houdt van het veelzijdige vakgebied waar jouw liefde voor erfgoed en IT samenkomen. Je werkt het liefst in teamverband. Je bent enige jaren in het vakgebied werkzaam en toe aan een volgende stap. Je hebt ervaring met het werken met databases en kaartapplicaties of GIS-toepassingen. Ook nadenken over 3D-toepassingen vind je een uitdaging. Net als al onze collega’s, ben je voortdurend op zoek naar mogelijkheden om onze collecties toegankelijk en bruikbaar te maken. 
  • Yvonne Welings

    Coördinerend adviseur Aanpak en Uitvoering Wet open overheid (Woo)

    https://werkenbij.provincie-utrecht.nl/vacatures/coordinerend-advis...

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

    Vacature coordinator duurzaam informatiebeer politie

    https://kombijde.politie.nl/vacatures/coordinator-duurzaam-informat...

  • Yvonne Welings

    Vacature coordinator Waardering en selectie Nationaal Archief

    https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/coordinator-waardering...

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

    Beheerder Moderne Werkplek

    (Microsoft Endpoint Management/ Microsoft 365)

    RID Utrecht

    https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/22419/rid-utrecht/werkplekbe...

  • Yvonne Welings

    Vacature: assistent beheerder collectie Erfgoed

    https://www.erfgoedshertogenbosch.nl/actueel/vacature-assistent-beh...

  • Yvonne Welings

    Gegevensarchitect Equalit

    32-36 uur per week

    https://equalit.nl/werken-bij/gegevensarchitect/

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Christa Laan

    Informatiespecialist gemeente Gooise Meren

    Word jij mijn nieuwe collega?

    Bij gemeente Gooise Meren zijn wij op zoek naar een ervaren Informatiespecialist. Jij bent altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied Informatievoorziening en archivering.

    Wil jij de komende jaren graag aan de slag met mooie projecten, zoals de invoering van de Wet Open Overheid, de Hotspot-monitor en het archiveren van online tekstberichten van onze social media? Solliciteer dan via https://werkenbijgooisemeren.nl/ad/ervaren-informatiespecialist/0z3mrp op deze afwisselende functie!

    Heb je nog vragen, dan hoor ik het graag. Mobiel: 06 461 101 95 of e-mail c.laan@gooisemeren.nl

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

    Senior Beleidsmedewerker Digitale Overheid (32 uur)

    https://vng.nl/vacatures/senior-beleidsmedewerker-digitale-overheid...

  • Yvonne Welings

    functioneel beheerder gemeente Oosterhout

    Als Functioneel Beheerder draag je bij aan stabiele processen en aan een stabiel applicatielandschap voor je collega’s en gebruikers. Je adviseert teams over het gebruik van de informatiesystemen en gegevens binnen de operationele processen van één van de zes domeinen. Zo ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van installaties en upgrades en het testen van nieuwe software.

    • Je zorgt dat (innovatieve) technologieën ingezet worden voor procesverbeteringen- en ondersteuning.
    • Je bent aanspreekpunt voor collega’s en eindgebruikers voor vragen over verbeteringen en wijzigingen, wensen over de inrichting van de (applicatie)systemen, incidenten en problemen, gegevens en managementinformatie;
    • Je bent het aanspreekpunt voor leveranciers en adviseert over de inrichting van nieuwe gebruikersprocessen.
    • Je neemt deel aan overleggen met gebruikers, zowel in- als extern;
    • Je vertaalt de gebruikerswensen de wensen van collega’s vertalen naar upgrades, nieuwe functionaliteiten en de applicaties; en hebt oog voor vernieuwing en doorontwikkeling;
    • Je zorgt voor het goed, stabiel en veilig functioneren informatiesystemen. Door het soepel laten verlopen van koppelingen, upgrades, nieuwe functionaliteiten en installaties. Waarbij je verantwoordelijk bent voor het gebruikersbeheer;
    • Je signaleert beheerinnovaties en aanpassingen op wet- en regelgeving, legt ze met de bijbehorende kosten voor aan het management, test ze en voert ze door.
    • https://www.werkeninwestbrabant.nl/vacatures/functioneel-beheerder-...
  • Yvonne Welings

    Afdelingshoofd Applicatiemanagement

    Verbinder met ruime ervaring binnen informatievoorziening

    De gemeente Delft

    Delft is een stad van contrasten. Tot ver in het buitenland beroemd om de prachtige, historische binnenstad (en om Delfts blauw). Maar ook om innovatieve kenniscentra als de TU, TNO en Deltares. Een stad van monumenten en experimenten. Delft heeft een rijke historie én is, mede door tienduizenden studenten, jong gebleven.

    De jongste oude stad van Nederland. Vernieuwing is al eeuwenlang onderdeel van het DNA van Delft. Ook vandaag kijkt de stad reikhalzend uit naar morgen. Het bepaalt de agenda van het bestuur en de gemeentelijke organisatie. Spraakmakende infrastructurele projecten, sociale en bestuurlijke vernieuwing. De organisatie omarmt nieuwe inzichten en creatieve oplossingen.

    https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/afdelingshoofd-applicat...

  • Doxis

    Adviseur Informatiemanagement

    Doxis Informatiemanagers is op zoek naar een Adviseur Informatiemanagement!

    Doxis is een platte organisatie waar het lijntje met de tweekoppige directie kort is. Doxis is een kennisnetwerk waarbij kennis delen, vergaren en jezelf (professioneel) ontwikkelen hoog in het vaandel staan. Dit door collega's, ons kennisplatform, het volgen van (online) trainingen en deelname aan interne projecten. Onze parel van het moment is de Doxis Academie waar je via e-learnings, ontwikkeld door de eigen collega's, van de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied op de hoogte blijft.

    Interesse? Lees de uitgebreide vacature via Adviseur informatiemanagement | Doxis

  • Yvonne Welings

    Dienst van het Koninklijk Huis: Archiefbewerker

    https://www.culturele-vacatures.nl/2021/07/dienst-van-het-koninklij...

  • Yvonne Welings

    Coördinator Documentaire Informatievoorziening

    Ministerie van Algemene Zaken

    https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/coordinator-documentai...

  • Yvonne Welings

    Senior medewerker BAG beheer

    De afdeling VTH De Kempen van de Samenwerkende Kempengemeenten zoekt een:

    Senior medewerker BAG beheer

    (28-36 uur)

    Toe aan een nieuwe uitdaging?
    Ben jij een organisator, een planner, secuur, gedreven en in voor vernieuwing? Zie je de komst van de Samenhangende Objectregistraties als een uitdaging? Of zit je al zoveel jaar op dezelfde plek en wil je eens in een nieuwe omgeving aan de slag met een nieuwe uitdaging….? Dan zoeken wij jou!

    Als Senior medewerker BAG beheer voer je o.a. de volgende taken uit:

    https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/senior-medewerker-bag-b...

  • Harry Kranenkamp

    Voor de regio's noord en oost zijn wij op zoek naar een enthousiaste medewerker in het bezit van het diploma VVA en ervaring met het bewerken van gemeentelijke archieven. Wordt jij onze nieuwe collega?

    https://www.doxsupport.nl/over-ons/nieuws/vacature-vva/

  • Harry Kranenkamp

    Ben jij die adviseur documentaire informatievoorziening die op zoek is naar een nieuwe uitdaging? Je houdt van afwisseling in je werkzaamheden? Je voldoet aan de eisen zoals genoemd in onze vacature? Solliciteer dan en wellicht ben jij straks onze nieuwe collega.

    https://www.doxsupport.nl/over-ons/nieuws/vacature-adviseur-documen...

  • Joost Hekman

    VACATURE JUNIOR ARCHIEFBEWERKER 

    Ben je van nature nieuwsgierig, nauwkeurig en klantgericht? Wil je weten hoe je met gegevens en informatie om moet gaan?  Wil je werken in een dynamische omgeving, waar die informatie zo optimaal mogelijk voor organisaties beschikbaar gesteld wordt?  
    Dan moet je bij VADA zijn 

    DE ORGANISATIE 


    Informatie uit archieven is van groot belang voor alle organisaties.  VADA Archieven is gespecialiseerd in informatiebeheer en het toegankelijk maken van (papieren) archieven. Wij richten ons hierbij onder andere op het bewerken van archieven van de overheid, universiteiten en commerciële instellingen. De te bewerken archieven worden ontsloten, opgeschoond en in een dossierinventaris of een beschrijvende inventaris verwerkt. Daarmee hebben onze klanten een optimale toegang tot hun papieren en digitale archieven. De werkwijze van VADA Archieven is klantgericht, met het streven naar een duurzame relatie met onze cliënten. 

    JE FUNCTIE 


    Wij zijn op zoek naar een medewerker met HBO werk- en denkniveau, die informatie in archieven gaat ontsluiten en beschikbaar stellen. Je inventariseert, beschrijft en schoont deze archieven. Je maakt een inventaris als eindproduct, waarmee onze klanten hun informatie op gestructureerde wijze kunnen terugvinden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor afhandeling van informatievragen van klanten.
    Je start als junior archiefbewerker en staat onder begeleiding van één van onze senior archiefbewerkers, die je het vak verder van A tot Z zullen leren.  

    WELKE OPLEIDING, KENNIS EN ERVARING NEEM JE MEE 


    Je hebt een BDI/IDM of een archiefopleiding (is geen pré) en daarnaast een sterke interesse in het beter toegankelijk maken en beschrijven van informatie  
    Je hebt ervaring in de archief-, bibliotheek- of administratieve wereld; 
    Je pikt snel dingen op, hebt een klantgerichte houding en toont initiatief; 
    Je werkt accuraat, kunt analyseren en bent goed in plannen en organiseren; 
    Je handelt integer, wilt jezelf graag ontwikkelen en houdt de voortgang van je eigen projecten in de gaten; 
    Je hebt goede communicatieve vaardigheden,  kunt goed samenwerken en bent punctueel en zorgvuldig; 
    Je hebt affiniteit en enige ervaring met archieven of de passie om je daarin verder te ontwikkelen. 

    lees verder

  • Yvonne Welings

    Informatiemanager / IV-regisseur

    Informatiemanager / IV-regisseur
    Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

    Functieomschrijving
    Bij VWS werken we aan de gezondheid van Nederland. Wat we doen, doet ertoe en dat voel je. Je werkt samen met proactieve, betrokken en bevlogen mensen met een groot hart voor hun werk. Met elkaar vormen we een team van oplossingsgerichte aanpakkers: we zetten onze schouders eronder en doen het gewoon. Binnen een nieuw team van de afdeling informatievoorziening krijg jij de kans om onze informatievoorziening vorm te geven en door te ontwikkelen.

    Wat ga je doen?

    https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/informatiemanager-iv-re...

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Yvonne Welings

  • Bram van de Ven

    De gemeente Rotterdam is op zoek naar recordsmanagers:

    Adviseur Informatiebeheer / Recordsmanager

     
    De afdeling Informatiebeheer & Processen is in een transitie waarbij het ondersteunen van digitale informatie steeds belangrijker wordt. Dat betekent dat het Expertisecentrum Informatiebeheer zich steeds meer op de inrichting en implementatie van nieuwe werkwijzen richt, om op die manier goede digitale dossiervorming te verzekeren.
    Door jouw flexibiliteit en oog voor resultaat ben je als teamlid breed inzetbaar in projecten, beheer- en andere taken op het vlak van informatiebeheer. Hierbij werk je samen met collega’s uit andere disciplines, zoals procesanalisten, informatiebeveiligers en privacy-coördinatoren.
     
    Je belangrijkste taken als Adviseur Informatiebeheer / Recordsmanager zijn het:

    • Ondersteunen van digitale dossiervorming bij inrichting en implementatie van nieuwe of aangepaste systemen;
    • Meewerken aan allerlei digitaliseringsprojecten;
    • Beheren van digitale informatie in (concern)systemen;
    • Mee onderhouden van allerlei instrumenten;
    • Zorgen dat diverse partijen aan boord blijven;
    • Bijdragen leveren aan onderzoeken;
    • Op één lijn brengen van diverse beelden en verwachtingen vanuit de organisatie m.b.t. informatiebeheer.


    Samen met 14 professionals maak jij deel uit van het Expertisecentrum Informatiebeheer. Jouw toekomstige collega’s vormen een divers team dat met veel plezier voor een veilige en gezonde werkomgeving gaat. Ze zijn betrokken en staan altijd voor hun collega’s klaar. 


    Functie-eisen
    Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, volhardende, ambitieuze en slimme toekomstige collega. Naar jouw nieuwe job breng je qua kennis en ervaring het volgende mee:

    • HBO of WO werk- en denkniveau;
    • Relevante werkervaring;
    • Passie voor informatiebeheer;
    • Je bent een initiatiefnemer en hebt een proactieve instelling;
    • Relevante opleidingen op het gebied van informatiebeheer en aanvullende automatiseringscursussen zijn een pré, maar geen must;
    • Kennis van geautomatiseerde informatiesystemen ter ondersteuning van werkprocessen;
    • Je bent goed in het plannen en prioriteren van je werkzaamheden.


    Arbeidsvoorwaarden
    Rotterdam is een moderne en eigentijdse werkgever, die goede arbeidsvoorwaarden koppelt aan vernieuwende manieren van werken. Wij bieden een moderne werkomgeving die aansluit op de veranderende rol van de overheid en ontwikkelingen in de stad. Daarbij bieden wij een prettige en professionele werkomgeving met veel ruimte voor persoonlijk initiatief en verantwoordelijkheid. Verder bieden wij:

    • Een salaris wat past bij wie je bent en wat je kunt. Hoeveel precies stemmen we graag met je af; het start vanaf € 2.914,- (schaal 10) en kan oplopen tot maximaal € 5.067 (schaal 11) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek;
    • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden op basis van een individueel keuze budget van 17,05% van je jaarsalaris die je naar eigen inzicht kunt inzetten;
    • De mogelijkheid om volgens flexibele werktijden, 4 dagen van 9 uur en thuis te werken;
    • Een uitstekende pensioensregeling van ABP en de mogelijkheid tot het opnemen van 26 extra verlofdagen bij een werkweek van 40 uur;
    • Mobiele hulpmiddelen om goed je werk te kunnen doen zoals een smartphone, Ipad of laptop.

    Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure neem dan contact op met Roelien van Stenis-van Heukelum (Teamleider Expertisecentrum Informatiebeheer), te bereiken via tel. 06-51479935 of rh.vanstenisvanheukelum@rottterdam.nl

    Voor meer informatie over het werken als recordsmanager neem dan contact op met ondergetekende: bjn.vandeven@rotterdam.nl

  • Yvonne Welings

    Applicatie- en werkprocesbeheerder gemeente Moerdijk

    https://www.werkeninwestbrabant.nl/vacatures/applicatie-en-werkproc...

  • Yvonne Welings

    Teamleider/ Gemeentearchivaris Barneveld

    Dankzij jou zetten we grote stappen in het verder professionaliseren van onze informatievoorziening!

    hbo/wo | 32-36 uur | Maximaal € 5.169,- bruto per maand | Bepaalde tijd voor één jaar met uitzicht op vast dienstverband| Bestuur en Dienstverlening

    https://werkenbij.barneveld.nl/vacatures/teamleider/-gemeentearchiv...

  • Yvonne Welings

    Senior coördinator informatiebeveiliging en privacy

    Ministerie van Economische Zaken en Klimaat

    https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/senior-coordinator-inf...