Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
Gezocht: nieuwe recordsmanager bij team Advies & Regie, om samen bij te dragen aan het op orde brengen van de informatiehuishouding van de Belastingdienst. In jouw rol als recordsmanager zorg je met behulp van de Records Management Applicatie (RMA) voor het beheer, het onderhoud en de ontsluiting van het digitaal archief. Daarmee zorg je er mede voor dat de Belastingdienst kan beschikken over een toekomstbestendige, geordende, toegankelijke én efficiënte informatiehuishouding van hoge kwaliteit, die voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Wordt jij onze nieuwe collega?
Als (digitaal) Archivaris werk je aan duurzaam informatiebeheer. Je bedenkt oplossingen voor het duurzaam opslaan, beheren en beschikbaar stellen van grote hoeveelheden informatie. Je leidt en bent betrokken bij boeiende informatiekundige projecten. Binnen de kaders van het gemeentelijk informatiekundig beleid ontwikkel en adviseer je op beleid en strategie m.b.t. het archivistisch vakgebied. Je bent verantwoordelijk voor de terugvindbaarheid en duurzame toegankelijkheid van de (digitale) gemeentelijke archieven.
Je ziet de vele nieuwe uitdagingen op het gebied van digitale archivering. Er staan een aantal wetswijzigingen op stapel die een professionele aanpak vragen bij implementatie. Als Archivaris ben jij de expert en vertaal je landelijke en regionale ontwikkelingen naar oplossingen voor de gemeente Hengelo. Je ontwikkelt het beleid op en implementeert oplossingen zoals aansluiting op of inrichting van het e-depot, digitalisering en (anonimisering bij) publicatie van archieven. In informatiekundige projecten heb je een rol als adviseur. Je bewaakt de kaders van archivering en adviseert over functionaliteit. Je bent bekend met onderwerpen als zaakgericht werken, common ground en TMLO. Samen met je collega’s implementeer en verbeter je de processen rond waardering, selectie en vernietiging van informatie en gegevens. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor het gehele archief. Je werkt samen met de (analoog) Archivaris die als aandachtsgebied het analoge archief heeft.
Gezocht:Senior adviseur informatiehuishouding. In jouw rol als senior adviseur draag je op strategisch niveau bij aan de advies- en regierol die wij hebben rondom digitale informatiehuishouding. Ontwikkelingen binnen het vakgebied neem je van buiten mee naar binnen en integreer je waar mogelijk. Ook wordt van je verwacht dat je op strategisch niveau relevante wet- en regelgeving en rijksbrede kaders, zoals het Rijksprogramma voor Duurzame Digitale Informatiehuishouding, vertaalt naar uitvoerbare dienstverlening. Daarvoor is het van belang dat je kennis van en affiniteit hebt met de Archiefwet- en regelgeving, Wet open overheid (Woo) en de AVG. Ook voer je – vanuit onze rol als gemandateerd archiefbeheerder - toezicht uit op de stand van de informatiehuishouding binnen de Belastingdienst. Hiervoor maak je gebruik van een kwaliteitszorgprogramma voor het verbeteren van document- en archiefbeheer. Wordt jij onze nieuwe collega?
Sinds 2019 is Erasmushogeschool Brussel een trendsetter voor opleidingen in de informatiesector. Momenteel biedt de hogeschool twee innovatieve opleidingen aan op haar campus Leuven: Graduaat in het Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief en Postgraduaat in het Informatiemanagement.
Voor de graduaatsopleiding is de hogeschool op zoek naar een (praktijk)lector voor deopleidingsonderdelen “Digitalisering”, over het digitaliseren van documentaire informatie en “Informatievaardigheden”, waarbij studenten werken aan hun eigen vaardigheden en leren hoe ze dit kunnen bevorderen bij informatiegebruikers.
Beide opleidingsonderdelen starten na de lentevakantie en staan gepland in de avond (woensdag- en vrijdagavond). Het is ook mogelijk om te kandideren voor één van de opleidingsonderdelen.
Erasmushogeschool Brussel biedt kwaliteitsvol onderwijs aan zo’n 6500 studenten in een 40-tal graduaats-, bachelor- en masteropleidingen. Geheel volgens onze humanistische missie streven we naar individuele ontplooiing voor iedereen, in vrijheid en wederzijds respect. We bieden je een boeiende, afwisselende job waar integriteit, vertrouwen, engagement, transparantie en autonomie centraal staan. Dit zijn geen loze woorden uit onze missie en visie maar kernwaarden die onze collega’s dagelijks toepassen. Jij binnenkort ook?
Als pluralistische instelling zetten we sterk in op diversiteit omarmen, jezelf permanent in vraag stellen en nieuwe inzichten verwerven. In al onze medewerkers vind je daarbij ook een flexibele, gemotiveerde instelling, een internationale mindset en de nodige IT-skills.
Medewerker Functioneel- en Applicatiebeheer (vacature VNG Connect)
Vacature
Kennis, netwerk en ontwikkeling:
Dat is waar het bij VNG Connect om draait. Of het nu om een congres, opleiding of trainee gaat: VNG Connect verbindt mens en kennis. Ben jij iemand die, met nieuwe vormen van leren en kennis delen, ambtenaren en bestuurders met elkaar in contact wil brengen? En de lokale overheid een stap verder wil brengen? Met een team enthousiaste collega’s doen wij dat iedere dag met onze drie kernproducten: Congressen, Academie en Trainees. En misschien straks ook met jou, want VNG Connect is op korte termijn op zoek naar een:
Medewerker Functioneel- en Applicatiebeheer (m/v 0,8 fte - 1,0 fte)
(Proces- en Projectondersteuner C) Vacaturenummer 21.001
VNG Connect is bezig haar digitale infrastructuur te vernieuwen. In dit kader zijn wij op zoek naar een Medewerker Functioneel- en Applicatiebeheer voor een nieuw, deelnemers- en congres administratie systeem (IBOO) en de daaraan gekoppelde (web-) applicaties. In eerste instantie zal jij aansluiten bij de verdere inrichting van dit systeem en hierbij veel samenwerken met de ICT projectleider van dit traject. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van dit systeem.
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en wil jij je door ontwikkelen tot applicatiebeheerder met als specialisme Web Expert? We zoeken een zelfstandige, ambitieuze kandidaat die zichzelf graag zou willen door ontwikkelen in de rol van specialist op het gebied van websites. Iets voor jou? We ontvangen graag jouw reactie.
Senior beleidsadviseur privacy en digitale grondrechten (36 uur)
Vacature
Sta jij voor 352 gemeenten?
Durf jij het aan om de verantwoordelijkheid te nemen voor de belangen van 352 gemeenten? Heb jij het lef om zelfstandig aan de knoppen te draaien die het verschil maken in beleid en uitvoering van duizenden ambtenaren en bestuurders in Nederland? Dan is de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) op zoek naar jou voor de functie van:
Senior beleidsadviseur privacy en digitale grondrechten (36 uur)
Wij zoeken vandaag voor het Gorinchem van morgen een archiefinspecteur
24-36 uur|HBO+|maximaal € 4494| vast|
Ben jij die bevlogen professional die digitale duurzaamheid als een uitdaging ziet en ga je hiervoor over nieuwe en onontgonnen wegen? Vind je het belangrijk voor de burger en een goed functionerende gemeente dat informatie betrouwbaar en compleet moet zijn? Zodat de boeiende historie van Gorinchem voor de toekomst nog boeiender wordt? Krijg je energie door dit met andere professionals op te pakken en te realiseren? Ben je inventief, volhoudend en overtuigend?
Robert Gaarlandt
Gezocht: nieuwe recordsmanager bij team Advies & Regie, om samen bij te dragen aan het op orde brengen van de informatiehuishouding van de Belastingdienst. In jouw rol als recordsmanager zorg je met behulp van de Records Management Applicatie (RMA) voor het beheer, het onderhoud en de ontsluiting van het digitaal archief. Daarmee zorg je er mede voor dat de Belastingdienst kan beschikken over een toekomstbestendige, geordende, toegankelijke én efficiënte informatiehuishouding van hoge kwaliteit, die voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Wordt jij onze nieuwe collega?
https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/recordsmanager-e1139170...
2 Feb 2021
Jolanda de Jong
Adviseur Informatievoorziening - gemeente Overbetuwe - Elst (Gld.)
2 Feb 2021
Jolanda de Jong
Programmamanager Digitaal Documentbeheer - Rijksvastgoedbedrijf - Den Haag
2 Feb 2021
Yvonne Welings
Recordmanager Belastingdienst: https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/recordsmanager-e1139170...
3 Feb 2021
Danielle Hag
Gemeente Hengelo is op zoek naar een digitaal archivaris.
(digitaal) Archivaris - Voor 36 uur per week -Solliciteren kan tot uiterlijk 22 februari
(digitaal) Archivaris (hengelo.nl)
Wat ga je doen?
Als (digitaal) Archivaris werk je aan duurzaam informatiebeheer. Je bedenkt oplossingen voor het duurzaam opslaan, beheren en beschikbaar stellen van grote hoeveelheden informatie. Je leidt en bent betrokken bij boeiende informatiekundige projecten. Binnen de kaders van het gemeentelijk informatiekundig beleid ontwikkel en adviseer je op beleid en strategie m.b.t. het archivistisch vakgebied. Je bent verantwoordelijk voor de terugvindbaarheid en duurzame toegankelijkheid van de (digitale) gemeentelijke archieven.
Je ziet de vele nieuwe uitdagingen op het gebied van digitale archivering. Er staan een aantal wetswijzigingen op stapel die een professionele aanpak vragen bij implementatie. Als Archivaris ben jij de expert en vertaal je landelijke en regionale ontwikkelingen naar oplossingen voor de gemeente Hengelo. Je ontwikkelt het beleid op en implementeert oplossingen zoals aansluiting op of inrichting van het e-depot, digitalisering en (anonimisering bij) publicatie van archieven. In informatiekundige projecten heb je een rol als adviseur. Je bewaakt de kaders van archivering en adviseert over functionaliteit. Je bent bekend met onderwerpen als zaakgericht werken, common ground en TMLO.
Samen met je collega’s implementeer en verbeter je de processen rond waardering, selectie en vernietiging van informatie en gegevens. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor het gehele archief. Je werkt samen met de (analoog) Archivaris die als aandachtsgebied het analoge archief heeft.
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Consultant informatiemanagement - Quarant - Bodegraven
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Consultant implementatie & adoptie - Quarant - Bodegraven
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Informatiespecialist - de Rechtspraak - Amsterdam
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Junior Functioneel Beheerder - Sociale Dienst Oost Achterhoek (SDOA) - Groenlo
4 Feb 2021
Robert Gaarlandt
4 Feb 2021
Yvonne Welings
Senior servicemedewerker Informatiemanagement gezocht bij Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
https://informatieprofessional.nl/2021/02/senior-servicemedewerker-...
4 Feb 2021
Jolanda de Jong
Functioneel applicatiebeheerders - DeltaQuest - Haarlem / heel Nederland
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Projectleider achterstanden archief - gemeente Twenterand - Vriezenveen
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Informatiespecialist - Archivist - Infrabel - Brussel-Zuid
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Documentaire Informatie Expert - Woonbedrijf - Eindhoven
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Medewerker Documentaire Informatievoorziening (DIV) - gemeente Brunssum
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Manager Informatievoorziening - CZ - Tilburg
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Teamleider DIV & Facilitair - gemeente De Ronde Venen - Mijdrecht
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Teamleider Ondersteuning en Beheer - Dienst Dommelvallei - Mierlo
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Medewerker documentaire informatieverzorging - Algemene Rekenkamer - Den Haag
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Bestuurder - Rijnbrink - Deventer
5 Feb 2021
Mila de Jonge
Adviseur Digitalisering DIV - Provincie Groningen
Adviseur%20Digitalisering%20DIV.pdf
7 Feb 2021
Yvonne Welings
Sinds 2019 is Erasmushogeschool Brussel een trendsetter voor opleidingen in de informatiesector. Momenteel biedt de hogeschool twee innovatieve opleidingen aan op haar campus Leuven: Graduaat in het Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief en Postgraduaat in het Informatiemanagement.
Voor de graduaatsopleiding is de hogeschool op zoek naar een (praktijk)lector voor de opleidingsonderdelen “Digitalisering”, over het digitaliseren van documentaire informatie en “Informatievaardigheden”, waarbij studenten werken aan hun eigen vaardigheden en leren hoe ze dit kunnen bevorderen bij informatiegebruikers.
Beide opleidingsonderdelen starten na de lentevakantie en staan gepland in de avond (woensdag- en vrijdagavond). Het is ook mogelijk om te kandideren voor één van de opleidingsonderdelen.
Erasmushogeschool Brussel biedt kwaliteitsvol onderwijs aan zo’n 6500 studenten in een 40-tal graduaats-, bachelor- en masteropleidingen. Geheel volgens onze humanistische missie streven we naar individuele ontplooiing voor iedereen, in vrijheid en wederzijds respect. We bieden je een boeiende, afwisselende job waar integriteit, vertrouwen, engagement, transparantie en autonomie centraal staan. Dit zijn geen loze woorden uit onze missie en visie maar kernwaarden die onze collega’s dagelijks toepassen. Jij binnenkort ook?
Als pluralistische instelling zetten we sterk in op diversiteit omarmen, jezelf permanent in vraag stellen en nieuwe inzichten verwerven. In al onze medewerkers vind je daarbij ook een flexibele, gemotiveerde instelling, een internationale mindset en de nodige IT-skills.
7 Feb 2021
Jolanda de Jong
Junior adviseur informatievoorziening - Politie Nederland - Rotterdam / Odijk
8 Feb 2021
Jolanda de Jong
Junior compliance officer - Politie Nederland - Zwolle / Utrecht / Odijk
8 Feb 2021
Jolanda de Jong
Bestuurssecretaris - Biblionet Drenthe - Assen
8 Feb 2021
Yvonne Welings
Medewerker Functioneel- en Applicatiebeheer (vacature VNG Connect)
Vacature
Kennis, netwerk en ontwikkeling:
Dat is waar het bij VNG Connect om draait. Of het nu om een congres, opleiding of trainee gaat: VNG Connect verbindt mens en kennis. Ben jij iemand die, met nieuwe vormen van leren en kennis delen, ambtenaren en bestuurders met elkaar in contact wil brengen? En de lokale overheid een stap verder wil brengen? Met een team enthousiaste collega’s doen wij dat iedere dag met onze drie kernproducten: Congressen, Academie en Trainees. En misschien straks ook met jou, want VNG Connect is op korte termijn op zoek naar een:
Medewerker Functioneel- en Applicatiebeheer (m/v 0,8 fte - 1,0 fte)
(Proces- en Projectondersteuner C) Vacaturenummer 21.001
VNG Connect is bezig haar digitale infrastructuur te vernieuwen. In dit kader zijn wij op zoek naar een Medewerker Functioneel- en Applicatiebeheer voor een nieuw, deelnemers- en congres administratie systeem (IBOO) en de daaraan gekoppelde (web-) applicaties. In eerste instantie zal jij aansluiten bij de verdere inrichting van dit systeem en hierbij veel samenwerken met de ICT projectleider van dit traject. Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van dit systeem.
https://vng.nl/vacatures/medewerker-functioneel-en-applicatiebeheer...
8 Feb 2021
Yvonne Welings
8 Feb 2021
Yvonne Welings
Medewerker Archief
Gemeente Bladel
https://vacatures.werkeninzuidoostbrabant.nl/vacature/9377/medewerk...
8 Feb 2021
Yvonne Welings
Medewerker Geo informatie gemeente Stein: https://www.gemeentestein.nl/data/downloadables/8/0/8/externe-oproe...
8 Feb 2021
Yvonne Welings
Tijdelijke opdracht vanuit de VNG aanjagers: https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/tijdelijke-opdracht-amb...
8 Feb 2021
Jolanda de Jong
Media-analist - Ministerie van Financiën - Den Haag
9 Feb 2021
Jolanda de Jong
Adviseur Digitale Archivering - Noord-Hollands Archief - Haarlem
9 Feb 2021
Jolanda de Jong
Senior Adviseur - Erfgoedhuis Zuid-Holland - Delft
9 Feb 2021
Yvonne Welings
Informatiespecialist gemeente Stein: https://www.gemeentestein.nl/data/downloadables/8/0/5/externe-oproe...
10 Feb 2021
Jolanda de Jong
Opdracht Senior adviseur actieve openbaarheid - provincie Overijssel - Zwolle
10 Feb 2021
Yvonne Welings
Adviseur informatievoorziening Elst: https://www.werkeningelderland.nl/vacature/63785/adviseur-informati...
10 Feb 2021
Yvonne Welings
Applicatiebeheerder (Web Expert) Gemeente Tilburg
https://www.werkenvoortilburg.nl/vacature/128/applicatiebeheerder-w...
In het kort
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en wil jij je door ontwikkelen tot applicatiebeheerder met als specialisme Web Expert? We zoeken een zelfstandige, ambitieuze kandidaat die zichzelf graag zou willen door ontwikkelen in de rol van specialist op het gebied van websites. Iets voor jou? We ontvangen graag jouw reactie.
Wat ga je doen?
11 Feb 2021
Jolanda de Jong
Coördinator Documentatie en Registratie - Openbaar Ministerie - Den Haag
12 Feb 2021
Jolanda de Jong
Teamcoach Procesmanagement & Kwaliteit - CIZ - Utrecht
13 Feb 2021
Yvonne Welings
Senior beleidsadviseur privacy en digitale grondrechten (36 uur)
Vacature
Sta jij voor 352 gemeenten?
Durf jij het aan om de verantwoordelijkheid te nemen voor de belangen van 352 gemeenten? Heb jij het lef om zelfstandig aan de knoppen te draaien die het verschil maken in beleid en uitvoering van duizenden ambtenaren en bestuurders in Nederland? Dan is de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) op zoek naar jou voor de functie van:
Senior beleidsadviseur privacy en digitale grondrechten (36 uur)
Wat ga je doen:
https://vng.nl/vacatures/senior-beleidsadviseur-privacy-en-digitale...
14 Feb 2021
Jolanda de Jong
Traineeship informatieprofessional - Zeeland Business - regio Goeree-Overflakkee, Noord-Beveland, Kapelle
14 Feb 2021
Jolanda de Jong
Beleidsadviseur digitalisering en informatievoorziening - MBO Raad - Woerden
14 Feb 2021
Yvonne Welings
Senior beleidsmedewerker VNG datagedreven werken: https://vng.nl/vacatures/senior-beleidsadviseur-strategische-ontwik...
14 Feb 2021
Jolanda de Jong
Beleidsadviseur Kennispunt MBO Onderwijs & Examinering - MBO Raad - Woerden
14 Feb 2021
Jolanda de Jong
Adviseur kennismanagement - Ministerie van Defensie - Doorn
14 Feb 2021
Jolanda de Jong
Knowledge Manager - Spirotech - Helmond
14 Feb 2021
Jolanda de Jong
Communicatieadviseur met liefde voor omgevingsanalyses/data - gemeente Utrecht
14 Feb 2021
Jolanda de Jong
Kennisadviseur Academie voor Overheidscommunicatie - Ministerie van Algemene Zaken - Den Haag
14 Feb 2021
Yvonne Welings
Archiefinspecteur
Wij zoeken vandaag voor het Gorinchem van morgen een archiefinspecteur
24-36 uur|HBO+|maximaal € 4494| vast|
Ben jij die bevlogen professional die digitale duurzaamheid als een uitdaging ziet en ga je hiervoor over nieuwe en onontgonnen wegen? Vind je het belangrijk voor de burger en een goed functionerende gemeente dat informatie betrouwbaar en compleet moet zijn? Zodat de boeiende historie van Gorinchem voor de toekomst nog boeiender wordt? Krijg je energie door dit met andere professionals op te pakken en te realiseren? Ben je inventief, volhoudend en overtuigend?
https://www.gorinchem.nl/werken-voor-gorinchem/vacatures/archiefins...
15 Feb 2021