Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
Voor de afdeling Dienstverlening, team Informatiemanagement, zijn wij op zoek naar een Applicatiebeheerder voor 28 uur per week.
Dit is het team
Het team Informatiemanagement omvat de taakvelden informatiebeheer, informatieadvies, gegevens- en applicatiebeheer, data gedreven werken en informatiebeveiliging en privacy. Het team heeft een belangrijke taak bij het verbinden en verbeteren van informatiebeheer, informatieadvies en kwaliteitszorg om de informatievoorziening van de organisatie op orde te hebben.
Binnen het team worden diverse applicaties beheerd. Samen met de andere beheerders ben jij verantwoordelijk voor een goede werking en gebruik van applicaties. Je bent vooral beheerder van applicaties voor het sociaal domein.
Het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies is in 1945 opgericht als documentatie- en onderzoekscentrum voor de Tweede Wereldoorlog. Sindsdien heeft het zich ontwikkeld tot een nationaal en internationaal expertisecentrum voor interdisciplinair onderzoek naar de geschiedenis van wereldoorlogen, grootschalig geweld en genociden, met inbegrip van hun maatschappelijke uitwerking op langere termijn. Tegelijk is het instituut collectiebeheerder en vervult het een markante publieke functie op verschillende domeinen. Het beheert in huis drie kilometer archief, een bibliotheek met 75.000 titels en een grote fotocollectie. Zowel professionals als particulieren kunnen bij het NIOD terecht voor informatie of het raadplegen van de uitgebreide collectie. Het NIOD is gevestigd in een monumentaal pand in het centrum van Amsterdam. Het NIOD telt ca. 70 medewerkers. Het is één van de 15 instituten van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW).
Gezocht: nieuwe recordsmanager bij team Advies & Regie, om samen bij te dragen aan het op orde brengen van de informatiehuishouding van de Belastingdienst. In jouw rol als recordsmanager zorg je met behulp van de Records Management Applicatie (RMA) voor het beheer, het onderhoud en de ontsluiting van het digitaal archief. Daarmee zorg je er mede voor dat de Belastingdienst kan beschikken over een toekomstbestendige, geordende, toegankelijke én efficiënte informatiehuishouding van hoge kwaliteit, die voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Wordt jij onze nieuwe collega?
Als (digitaal) Archivaris werk je aan duurzaam informatiebeheer. Je bedenkt oplossingen voor het duurzaam opslaan, beheren en beschikbaar stellen van grote hoeveelheden informatie. Je leidt en bent betrokken bij boeiende informatiekundige projecten. Binnen de kaders van het gemeentelijk informatiekundig beleid ontwikkel en adviseer je op beleid en strategie m.b.t. het archivistisch vakgebied. Je bent verantwoordelijk voor de terugvindbaarheid en duurzame toegankelijkheid van de (digitale) gemeentelijke archieven.
Je ziet de vele nieuwe uitdagingen op het gebied van digitale archivering. Er staan een aantal wetswijzigingen op stapel die een professionele aanpak vragen bij implementatie. Als Archivaris ben jij de expert en vertaal je landelijke en regionale ontwikkelingen naar oplossingen voor de gemeente Hengelo. Je ontwikkelt het beleid op en implementeert oplossingen zoals aansluiting op of inrichting van het e-depot, digitalisering en (anonimisering bij) publicatie van archieven. In informatiekundige projecten heb je een rol als adviseur. Je bewaakt de kaders van archivering en adviseert over functionaliteit. Je bent bekend met onderwerpen als zaakgericht werken, common ground en TMLO. Samen met je collega’s implementeer en verbeter je de processen rond waardering, selectie en vernietiging van informatie en gegevens. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor het gehele archief. Je werkt samen met de (analoog) Archivaris die als aandachtsgebied het analoge archief heeft.
Gezocht:Senior adviseur informatiehuishouding. In jouw rol als senior adviseur draag je op strategisch niveau bij aan de advies- en regierol die wij hebben rondom digitale informatiehuishouding. Ontwikkelingen binnen het vakgebied neem je van buiten mee naar binnen en integreer je waar mogelijk. Ook wordt van je verwacht dat je op strategisch niveau relevante wet- en regelgeving en rijksbrede kaders, zoals het Rijksprogramma voor Duurzame Digitale Informatiehuishouding, vertaalt naar uitvoerbare dienstverlening. Daarvoor is het van belang dat je kennis van en affiniteit hebt met de Archiefwet- en regelgeving, Wet open overheid (Woo) en de AVG. Ook voer je – vanuit onze rol als gemandateerd archiefbeheerder - toezicht uit op de stand van de informatiehuishouding binnen de Belastingdienst. Hiervoor maak je gebruik van een kwaliteitszorgprogramma voor het verbeteren van document- en archiefbeheer. Wordt jij onze nieuwe collega?
Sinds 2019 is Erasmushogeschool Brussel een trendsetter voor opleidingen in de informatiesector. Momenteel biedt de hogeschool twee innovatieve opleidingen aan op haar campus Leuven: Graduaat in het Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief en Postgraduaat in het Informatiemanagement.
Voor de graduaatsopleiding is de hogeschool op zoek naar een (praktijk)lector voor deopleidingsonderdelen “Digitalisering”, over het digitaliseren van documentaire informatie en “Informatievaardigheden”, waarbij studenten werken aan hun eigen vaardigheden en leren hoe ze dit kunnen bevorderen bij informatiegebruikers.
Beide opleidingsonderdelen starten na de lentevakantie en staan gepland in de avond (woensdag- en vrijdagavond). Het is ook mogelijk om te kandideren voor één van de opleidingsonderdelen.
Erasmushogeschool Brussel biedt kwaliteitsvol onderwijs aan zo’n 6500 studenten in een 40-tal graduaats-, bachelor- en masteropleidingen. Geheel volgens onze humanistische missie streven we naar individuele ontplooiing voor iedereen, in vrijheid en wederzijds respect. We bieden je een boeiende, afwisselende job waar integriteit, vertrouwen, engagement, transparantie en autonomie centraal staan. Dit zijn geen loze woorden uit onze missie en visie maar kernwaarden die onze collega’s dagelijks toepassen. Jij binnenkort ook?
Als pluralistische instelling zetten we sterk in op diversiteit omarmen, jezelf permanent in vraag stellen en nieuwe inzichten verwerven. In al onze medewerkers vind je daarbij ook een flexibele, gemotiveerde instelling, een internationale mindset en de nodige IT-skills.
Yvonne Welings
Bij de gemeente Woerden is er een vacature projectleider informatiemanagement: https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/19506/gemeente-woerden/proje...
23 Jan 2021
Yvonne Welings
Chief Data Officer (CDO)
Tijdelijk voor 2 jaar | 1 fte
Ben jij de CDO die data gedreven werken en sturen verder gaat brengen in de gemeente Groningen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
https://noorderlink.nl/participanten/gemeente-groningen/2635293-chi...
23 Jan 2021
Yvonne Welings
Senior filmarchivaris Eye: https://www.culturele-vacatures.nl/2021/01/eye-filmmuseum-senior-fi...
23 Jan 2021
Jolanda de Jong
Informatiespecialist - Aeres Hogeschool - Dronten
23 Jan 2021
Jolanda de Jong
Projectleider Digitalisering/Architect - gemeente Opmeer
25 Jan 2021
Yvonne Welings
Concernstrateeg Informatie & Digitalisering
36 uur | Lelystad
https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/concernstrateeg-informa...
25 Jan 2021
Yvonne Welings
Extern lid Audit Committee, aandachtsgebied IT en digitalisering
https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/extern-lid-audit-commit...
25 Jan 2021
Jolanda de Jong
Medewerker Informatiedienstverlening - gemeente Coevorden
25 Jan 2021
Jolanda de Jong
Medewerker project Depotcollecties - UvA - Amsterdam
26 Jan 2021
Jolanda de Jong
Preservation researcher - Nationaal Archief - Den Haag
26 Jan 2021
Jolanda de Jong
Projectleider Informatievoorziening - Tweede Kamer - Den Haag
26 Jan 2021
Jolanda de Jong
Opdracht Adviseur Informatiehuishouding - Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) - Den Haag
26 Jan 2021
Yvonne Welings
Medewerker informatiemanagement gemeente Noordoostpolder
https://noordoostpolder.easycruit.com/vacancy/2634443/77492?iso=nl
26 Jan 2021
Yvonne Welings
Leuke vacature bij de gemeente Tilburg: https://www.werkenvoortilburg.nl/vacature/117/archiefinspecteur-jun...
28 Jan 2021
Niels Komen
BAG-BGT beheerder bij de gemeente Zutphen: https://www.werkeningelderland.nl/vacature/63636/zelfstandige-behee...
28 Jan 2021
Jolanda de Jong
Functioneel Beheerder BicatWise - BiSC - Bunnik / provincies Utrecht, Noord-Brabant en Limburg
28 Jan 2021
Yvonne Welings
Applicatiebeheerder gemeente Hilvarenbeek
We zijn op zoek naar jou
Voor de afdeling Dienstverlening, team Informatiemanagement, zijn wij op zoek naar een Applicatiebeheerder voor 28 uur per week.
Dit is het team
Het team Informatiemanagement omvat de taakvelden informatiebeheer, informatieadvies, gegevens- en applicatiebeheer, data gedreven werken en informatiebeveiliging en privacy. Het team heeft een belangrijke taak bij het verbinden en verbeteren van informatiebeheer, informatieadvies en kwaliteitszorg om de informatievoorziening van de organisatie op orde te hebben.
Binnen het team worden diverse applicaties beheerd. Samen met de andere beheerders ben jij verantwoordelijk voor een goede werking en gebruik van applicaties. Je bent vooral beheerder van applicaties voor het sociaal domein.
https://www.hilvarenbeek.nl/over-bestuur/vacatures_3337/item/applic...
31 Jan 2021
Yvonne Welings
Archiefinspecteur Almere: https://www.werkenbijalmere.nl/vacaturebeschrijving/archiefinspecteur
31 Jan 2021
Yvonne Welings
Informatiemanager BWB Etten-Leur: https://www.werkeninwestbrabant.nl/vacatures/informatiemanager-2/?c...
31 Jan 2021
Yvonne Welings
Beleidsadviseur digitale veiligheid VNG: https://vng.nl/vacatures/beleidsadviseur-digitale-veiligheid-28-32-uur
31 Jan 2021
Jolanda de Jong
Informatiemanager - Omgevingsdienst Veluwe IJssel (OVIJ) en Omgevingsdienst Noord-Veluwe (ODNV) - Apeldoorn / Nunspeet
1 Feb 2021
Jolanda de Jong
Informatiespecialist nationaal - Eerste Kamer - Den Haag
1 Feb 2021
Jolanda de Jong
Informatieadviseur Staten Griffie - provincie Overijssel - Zwolle
1 Feb 2021
Jolanda de Jong
OSINT (Open Source Intelligence) -specialist - Openbaar Ministerie - Rotterdam
1 Feb 2021
Yvonne Welings
Vacature: Projectmedewerker Openbaarheid
Het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies is in 1945 opgericht als documentatie- en onderzoekscentrum voor de Tweede Wereldoorlog. Sindsdien heeft het zich ontwikkeld tot een nationaal en internationaal expertisecentrum voor interdisciplinair onderzoek naar de geschiedenis van wereldoorlogen, grootschalig geweld en genociden, met inbegrip van hun maatschappelijke uitwerking op langere termijn. Tegelijk is het instituut collectiebeheerder en vervult het een markante publieke functie op verschillende domeinen. Het beheert in huis drie kilometer archief, een bibliotheek met 75.000 titels en een grote fotocollectie. Zowel professionals als particulieren kunnen bij het NIOD terecht voor informatie of het raadplegen van de uitgebreide collectie. Het NIOD is gevestigd in een monumentaal pand in het centrum van Amsterdam. Het NIOD telt ca. 70 medewerkers. Het is één van de 15 instituten van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW).
https://www.niod.nl/nl/vacature-projectmedewerker-openbaarheid
1 Feb 2021
Robert Gaarlandt
Gezocht: nieuwe recordsmanager bij team Advies & Regie, om samen bij te dragen aan het op orde brengen van de informatiehuishouding van de Belastingdienst. In jouw rol als recordsmanager zorg je met behulp van de Records Management Applicatie (RMA) voor het beheer, het onderhoud en de ontsluiting van het digitaal archief. Daarmee zorg je er mede voor dat de Belastingdienst kan beschikken over een toekomstbestendige, geordende, toegankelijke én efficiënte informatiehuishouding van hoge kwaliteit, die voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Wordt jij onze nieuwe collega?
https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/recordsmanager-e1139170...
2 Feb 2021
Jolanda de Jong
Adviseur Informatievoorziening - gemeente Overbetuwe - Elst (Gld.)
2 Feb 2021
Jolanda de Jong
Programmamanager Digitaal Documentbeheer - Rijksvastgoedbedrijf - Den Haag
2 Feb 2021
Yvonne Welings
Recordmanager Belastingdienst: https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/recordsmanager-e1139170...
3 Feb 2021
Danielle Hag
Gemeente Hengelo is op zoek naar een digitaal archivaris.
(digitaal) Archivaris - Voor 36 uur per week -Solliciteren kan tot uiterlijk 22 februari
(digitaal) Archivaris (hengelo.nl)
Wat ga je doen?
Als (digitaal) Archivaris werk je aan duurzaam informatiebeheer. Je bedenkt oplossingen voor het duurzaam opslaan, beheren en beschikbaar stellen van grote hoeveelheden informatie. Je leidt en bent betrokken bij boeiende informatiekundige projecten. Binnen de kaders van het gemeentelijk informatiekundig beleid ontwikkel en adviseer je op beleid en strategie m.b.t. het archivistisch vakgebied. Je bent verantwoordelijk voor de terugvindbaarheid en duurzame toegankelijkheid van de (digitale) gemeentelijke archieven.
Je ziet de vele nieuwe uitdagingen op het gebied van digitale archivering. Er staan een aantal wetswijzigingen op stapel die een professionele aanpak vragen bij implementatie. Als Archivaris ben jij de expert en vertaal je landelijke en regionale ontwikkelingen naar oplossingen voor de gemeente Hengelo. Je ontwikkelt het beleid op en implementeert oplossingen zoals aansluiting op of inrichting van het e-depot, digitalisering en (anonimisering bij) publicatie van archieven. In informatiekundige projecten heb je een rol als adviseur. Je bewaakt de kaders van archivering en adviseert over functionaliteit. Je bent bekend met onderwerpen als zaakgericht werken, common ground en TMLO.
Samen met je collega’s implementeer en verbeter je de processen rond waardering, selectie en vernietiging van informatie en gegevens. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor het gehele archief. Je werkt samen met de (analoog) Archivaris die als aandachtsgebied het analoge archief heeft.
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Consultant informatiemanagement - Quarant - Bodegraven
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Consultant implementatie & adoptie - Quarant - Bodegraven
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Informatiespecialist - de Rechtspraak - Amsterdam
3 Feb 2021
Jolanda de Jong
Junior Functioneel Beheerder - Sociale Dienst Oost Achterhoek (SDOA) - Groenlo
4 Feb 2021
Robert Gaarlandt
4 Feb 2021
Yvonne Welings
Senior servicemedewerker Informatiemanagement gezocht bij Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
https://informatieprofessional.nl/2021/02/senior-servicemedewerker-...
4 Feb 2021
Jolanda de Jong
Functioneel applicatiebeheerders - DeltaQuest - Haarlem / heel Nederland
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Projectleider achterstanden archief - gemeente Twenterand - Vriezenveen
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Informatiespecialist - Archivist - Infrabel - Brussel-Zuid
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Documentaire Informatie Expert - Woonbedrijf - Eindhoven
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Medewerker Documentaire Informatievoorziening (DIV) - gemeente Brunssum
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Manager Informatievoorziening - CZ - Tilburg
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Teamleider DIV & Facilitair - gemeente De Ronde Venen - Mijdrecht
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Teamleider Ondersteuning en Beheer - Dienst Dommelvallei - Mierlo
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Medewerker documentaire informatieverzorging - Algemene Rekenkamer - Den Haag
5 Feb 2021
Jolanda de Jong
Bestuurder - Rijnbrink - Deventer
5 Feb 2021
Mila de Jonge
Adviseur Digitalisering DIV - Provincie Groningen
Adviseur%20Digitalisering%20DIV.pdf
7 Feb 2021
Yvonne Welings
Sinds 2019 is Erasmushogeschool Brussel een trendsetter voor opleidingen in de informatiesector. Momenteel biedt de hogeschool twee innovatieve opleidingen aan op haar campus Leuven: Graduaat in het Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief en Postgraduaat in het Informatiemanagement.
Voor de graduaatsopleiding is de hogeschool op zoek naar een (praktijk)lector voor de opleidingsonderdelen “Digitalisering”, over het digitaliseren van documentaire informatie en “Informatievaardigheden”, waarbij studenten werken aan hun eigen vaardigheden en leren hoe ze dit kunnen bevorderen bij informatiegebruikers.
Beide opleidingsonderdelen starten na de lentevakantie en staan gepland in de avond (woensdag- en vrijdagavond). Het is ook mogelijk om te kandideren voor één van de opleidingsonderdelen.
Erasmushogeschool Brussel biedt kwaliteitsvol onderwijs aan zo’n 6500 studenten in een 40-tal graduaats-, bachelor- en masteropleidingen. Geheel volgens onze humanistische missie streven we naar individuele ontplooiing voor iedereen, in vrijheid en wederzijds respect. We bieden je een boeiende, afwisselende job waar integriteit, vertrouwen, engagement, transparantie en autonomie centraal staan. Dit zijn geen loze woorden uit onze missie en visie maar kernwaarden die onze collega’s dagelijks toepassen. Jij binnenkort ook?
Als pluralistische instelling zetten we sterk in op diversiteit omarmen, jezelf permanent in vraag stellen en nieuwe inzichten verwerven. In al onze medewerkers vind je daarbij ook een flexibele, gemotiveerde instelling, een internationale mindset en de nodige IT-skills.
7 Feb 2021
Jolanda de Jong
Junior adviseur informatievoorziening - Politie Nederland - Rotterdam / Odijk
8 Feb 2021
Jolanda de Jong
Junior compliance officer - Politie Nederland - Zwolle / Utrecht / Odijk
8 Feb 2021