Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
Beste archiefgenoten, De komende jaren gaat Regionaal Archief Tilburg alle 21 Dorpsbesturen die tot onze regio behoren digitaliseren. Voordat daarmee een start wordt gemaakt worden deze archieven eerstelijns geconserveerd en tevens toegankelijk gemaakt. Nu hebben we van al deze archieven al inventarissen, maar deze moeten allemaal nagekeken worden en, indien nodig, worden aangepast. Wie kan ons hierbij helpen?
Wellicht zitten er meer collega's in een fase van heroriëntatie en/of werk zoeken. Als het aansluit bij wat je ben, kan en wil, kan deze omscholing een kans zijn. N.B. Ik ken dit traject verder niet, en heb er geen belangen o.i.d.
Strategisch I-adviseur 32-36 uur per week EEN STRATEGISCHE ADVISEUR DIE PROACTIEF DE GEMEENTE ROOSENDAAL MEENEEMT EN VERDER BRENGT OP HET GEBIED VAN INFORMATIEVOORZIENING
Wij - Hero - zijn op zoek naar InformatieSpecialist Stadsarchief voor een gemeente in de regio van Hilversum. Ben of heb jij 16 uur beschikbaarheid? Neem aub contact met mij op.
In deze rolneemt u eigenaarschap en de performance verantwoordelijkheid voor de technische invulling van zowel het operationeel beheer, de beschikbaarheid van de gemeentelijke ICT-infrastructuur, als (implementatie van nieuwe) applicaties, processen en generieke voorzieningen. U geeft op inspirerende wijze leiding aan een team dat bestaat uit 43 specialisten, verdeeld over 3 teamleiders voor de disciplines: change, generieke voorzieningen en servicegroep. U voelt het gezonde spanningsveld tussen professioneel ICT-beheer versus het agile ontwikkelen goed aan. U daagt het ervaren team uit naar een hoger niveau van zelfredzaamheid. Samen met het Hoofd Concern Informatiemanagement en de Manager ICT, aan wie u rapporteert, vormt u een krachtig ICT- managementteam.
De afdeling Informatisering en automatisering (I&A) is onderdeel van de Dienst Bedrijfsvoering en is samen met de eindgebruikers verantwoordelijk voor de ontwikkeling en beheer van de informatievoorziening van het IFV. I&A ondersteunt de afdelingen bij het verbeteren van de processen en het optimaliseren van de ICT voorzieningen zodat er een integrale bedrijfsvoering wordt gewaarborgd en de dienstverlening van het IFV optimaal wordt ondersteund.
Wegens uitbreiding van werkzaamheden zijn wij op zoek naar een nieuwe collega.
Wat ga je doen?
Als functioneel beheerder ben je onderdeel van de afdeling I&A van het IFV. Het team bestaat uit 10 medewerkers waaronder vier functioneel beheerders. Jij bent als functioneel beheerder verantwoordelijk voor de continuïteit en het optimaal functioneren van het brandweer examensysteem en de elektronische leeromgeving die wordt aangeboden vanuit de Dienst Kennisontwikkeling & Onderwijs. Je analyseert processen en informatiestromen ter ondersteuning van het onderwijs- en examineringsproces. Je ondersteunt de gebruikers bij het werken met de applicaties en helpt hen met managementrapportages. Daarnaast beheer je de applicatie, los je verstoringen op en overzie je de applicatie met al haar koppelingen. Je bent de gesprekspartner als er technische wijzigingen binnen de applicatie moeten worden uitgevoerd. Uiteraard doe je dit in samenwerking met je I&A-collega’s. Verder draai je mee in projecten waar wijzigingen en aanpassingen van de informatievoorziening worden doorgevoerd. Op onderdelen ben je achtervang voor je collega beheerders.
Rijkswaterstaat zoekt een Adviseur Toetsing Documentair Informatie Management voor 32-36 uur/wk.
De informatiehuishouding van Rijkswaterstaat (RWS) is omvangrijk en complex. De hoeveelheid data drukken we uit in zetabytes, het aantal documenten loopt richting de half miljard. Om dit te managen gebruiken we een kwaliteitssysteem. Als toetser zorg jij voor de juiste eisen. De informatiestromen binnen Rijkswaterstaat zijn ingewikkeld en vragen om toekomstbestendige kaders en richtlijnen. Daarnaast moeten we voldoen aan uitgebreide wet- en regelgeving. Om alles in goede banen te leiden, hebben we het kwaliteitssysteem Documentair Informatie Management (QSD DIM) opgezet, dat nog verder wordt ontwikkeld en verbeterd. Dit is een objectieve methode voor het vaststellen, sturen en beheersen van de kwaliteit van onze documentaire informatie. Belangrijk onderdeel van het QSD is toetsing en daarbij speel jij een essentiële rol.
Medewerker Informatieknooppunt Zorgfraude - bij VNG Naleving (0,8 fte)
Vacature
Sta jij voor 355 gemeenten?
Durf jij het aan om de verantwoordelijkheid te nemen voor de belangen van 355 gemeenten? Heb jij het lef om zelfstandig aan de knoppen te draaien die het verschil maken in beleid en uitvoering van duizenden ambtenaren en bestuurders in Nederland? Ben jij op zoek naar een interessante functie, waarin geen dag hetzelfde is én wil jij een bijdrage leveren aan de aanpak van zorgfraude?
Dan isVNG Nalevingop zoek naar jou voor de functie van:medewerker Informatieknooppunt Zorgfraude.
Wil je in de frontlinie staan van de ontwikkelingen in de Digitale Overheid? En vind je het leuk om op interbestuurlijk niveau het verschil te maken voor gemeenten op het terrein van digitale identiteit en basisregistraties? Dan zijn wij op zoek naar jou.
Wat ga je doen?
Jij gaat je met collega’s bezig houden met verschillende complexe dossiers zoals digitale Identiteit,en het stelsel van Basisregistraties (o.a. de Basis Registratie Personen (BRP) en de geo-basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG) en Basisregistratie Grootschalige topografie (BGT)).
Jolanda de Jong
Junior Adviseur Digitale Leermiddelen - Belastingdienst - Utrecht
25 Okt 2020
Jolanda de Jong
Document specialist - Belastingdienst - Utrecht
25 Okt 2020
Jolanda de Jong
Administratief Medewerker Postroutering - Openbaar Ministerie - Maastricht
25 Okt 2020
Jolanda de Jong
Medewerker Informatiebeheer - Woonforte - Alphen aan den Rijn
25 Okt 2020
Jolanda de Jong
Medewerker Informatievoorziening - gemeente Den Helder
25 Okt 2020
Jolanda de Jong
Medewerker Bewerken (3x) - Ministerie van Defensie - Rijswijk
25 Okt 2020
Yvonne Welings
CBG|Centrum voor Familiegeschiedenis: Sectorhoofd Collectie en Netwerk:
https://www.culturele-vacatures.nl/2020/10/cbg-centrum-voor-familie...
26 Okt 2020
Jolanda de Jong
Adviseur informatiemanagement - gemeente Doetinchem
27 Okt 2020
Yvonne Welings
Beste archiefgenoten, De komende jaren gaat Regionaal Archief Tilburg alle 21 Dorpsbesturen die tot onze regio behoren digitaliseren. Voordat daarmee een start wordt gemaakt worden deze archieven eerstelijns geconserveerd en tevens toegankelijk gemaakt. Nu hebben we van al deze archieven al inventarissen, maar deze moeten allemaal nagekeken worden en, indien nodig, worden aangepast. Wie kan ons hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Jean-Paul Korst, projectleider digitalisering Regionaal Archief Tilburg
29 Okt 2020
Jolanda de Jong
Adviseur Autorisatiebeheer - Belastingdienst - Apeldoorn
29 Okt 2020
Jolanda de Jong
Gratis omscholing tot Privacy Professional - The Privacy Factory
Wellicht zitten er meer collega's in een fase van heroriëntatie en/of werk zoeken. Als het aansluit bij wat je ben, kan en wil, kan deze omscholing een kans zijn. N.B. Ik ken dit traject verder niet, en heb er geen belangen o.i.d.
29 Okt 2020
Jolanda de Jong
En nu ik toch bezig ben nog twee omscholingsopties:
Make IT Work van de Hogeschool van Amsterdam voor :
Techionista Academy met de Microsoft Azure Certified Data & AI-track
29 Okt 2020
Maartje Koelma
Historisch Centrum Overijssel zoekt een Informatiespecialist voor het erfgoed van Overijssel! Bekijk de vacature: https://historischcentrumoverijssel.nl/gezocht-informatiespecialist...
29 Okt 2020
Yvonne Welings
Strategisch I-adviseur 32-36 uur per week
EEN STRATEGISCHE ADVISEUR DIE PROACTIEF DE GEMEENTE ROOSENDAAL MEENEEMT EN VERDER BRENGT OP HET GEBIED VAN INFORMATIEVOORZIENING
Gemeente Roosendaal
https://www.werkeninwestbrabant.nl/vacatures/strategisch-i-adviseur...
29 Okt 2020
Jolanda de Jong
Junior logistiek medewerker post, distributie en repro - Politie Nederland - Den Haag
30 Okt 2020
Jolanda de Jong
Medewerker documentaire informatievoorziening - gemeente Hulst
30 Okt 2020
Jolanda de Jong
Informatiebeheerder / recordbeheerder - gemeente Hulst
30 Okt 2020
Jolanda de Jong
Adviseur informatiebeheerder - gemeente Hulst
30 Okt 2020
Jolanda de Jong
Senior kennismanager - Vilans - Utrecht
30 Okt 2020
Yvonne Welings
Procesadviseur gemeente Helmond: https://vacatures.one/19087
1 Nov 2020
Gian Moorman
https://interimprofessionals.hero.eu/aanvraag/informatiespecialist-...
Wij - Hero - zijn op zoek naar InformatieSpecialist Stadsarchief voor een gemeente in de regio van Hilversum. Ben of heb jij 16 uur beschikbaarheid?
Neem aub contact met mij op.
Met vriendelijke groet,
Gian Moorman
0642540154
2 Nov 2020
Yvonne Welings
Manager Automatisering
Functieomschrijving
In deze rol neemt u eigenaarschap en de performance verantwoordelijkheid voor de technische invulling van zowel het operationeel beheer, de beschikbaarheid van de gemeentelijke ICT-infrastructuur, als (implementatie van nieuwe) applicaties, processen en generieke voorzieningen. U geeft op inspirerende wijze leiding aan een team dat bestaat uit 43 specialisten, verdeeld over 3 teamleiders voor de disciplines: change, generieke voorzieningen en servicegroep. U voelt het gezonde spanningsveld tussen professioneel ICT-beheer versus het agile ontwikkelen goed aan. U daagt het ervaren team uit naar een hoger niveau van zelfredzaamheid. Samen met het Hoofd Concern Informatiemanagement en de Manager ICT, aan wie u rapporteert, vormt u een krachtig ICT- managementteam.
https://www.intermediair.nl/vacature/98b2075e-47d2-5eb1-9bc9-a5f70d...
4 Nov 2020
Yvonne Welings
Functioneel beheerder Kennis en Onderwijs
36 uur per week | Arnhem
30-10-2020
Waar ga je werken?
De afdeling Informatisering en automatisering (I&A) is onderdeel van de Dienst Bedrijfsvoering en is samen met de eindgebruikers verantwoordelijk voor de ontwikkeling en beheer van de informatievoorziening van het IFV. I&A ondersteunt de afdelingen bij het verbeteren van de processen en het optimaliseren van de ICT voorzieningen zodat er een integrale bedrijfsvoering wordt gewaarborgd en de dienstverlening van het IFV optimaal wordt ondersteund.Wegens uitbreiding van werkzaamheden zijn wij op zoek naar een nieuwe collega.
Wat ga je doen?
Als functioneel beheerder ben je onderdeel van de afdeling I&A van het IFV. Het team bestaat uit 10 medewerkers waaronder vier functioneel beheerders.Jij bent als functioneel beheerder verantwoordelijk voor de continuïteit en het optimaal functioneren van het brandweer examensysteem en de elektronische leeromgeving die wordt aangeboden vanuit de Dienst Kennisontwikkeling & Onderwijs. Je analyseert processen en informatiestromen ter ondersteuning van het onderwijs- en examineringsproces. Je ondersteunt de gebruikers bij het werken met de applicaties en helpt hen met managementrapportages. Daarnaast beheer je de applicatie, los je verstoringen op en overzie je de applicatie met al haar koppelingen. Je bent de gesprekspartner als er technische wijzigingen binnen de applicatie moeten worden uitgevoerd. Uiteraard doe je dit in samenwerking met je I&A-collega’s. Verder draai je mee in projecten waar wijzigingen en aanpassingen van de informatievoorziening worden doorgevoerd. Op onderdelen ben je achtervang voor je collega beheerders.
4 Nov 2020
jack karelse
mooie vacatures bij de gemeente Hulst:
- adviseur informatiebeheer
- recordbeheerder
- DIV-er
zie https://www.gemeentehulst.nl/de_Gemeente/Organisatie/Vacatures
6 Nov 2020
Yvonne Welings
Algemeen medewerker informatiebeheer
https://www.villamedia.nl/vacatures/functie/algemeen-medewerker-inf...
6 Nov 2020
Yvonne Welings
Vakspecialist Noord- Hollands Archief: https://noord-hollandsarchief.nl/over-ons/vacatures
8 Nov 2020
Yvonne Welings
Verschillende vacatures in Binnenlands Bestuur:
- i-Adviseur gemeente Westland: https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/18147/gemeente-westland/i-ad...
- Functioneel beheerder gemeente Westerkwartier: https://drimble.nl/regio/groningen/zuidhorn/68479404/gemeente-weste...
- Senior adviseur informatievoorziening Ministerie Infrastructuur en Waterstaat: https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/senior-adviseur-inform...
9 Nov 2020
Yvonne Welings
Medewerker documentaire informatievoorziening
Operationeel Ondersteuningscommando Land
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/medewerker-documentair...
10 Nov 2020
Yvonne Welings
Functioneel Beheerder Zaaksysteem
Gemeente Oss
https://vacatures.werkeninnoordoostbrabant.nl/vacature/7277/functio...
11 Nov 2020
Yvonne Welings
Medewerker informatiebeheer
Opleiding: SOD-I, IDV 1 of gelijkwaardige opleiding 32 - 36 uur per week
gemeente Vlaardingen
https://www.werkenvoorvlaardingen.nl/Vacatures/Medewerker_informati...
13 Nov 2020
Yvonne Welings
https://werkenvoor.brabant.nl/vacature/2454/adviseurs-informatiebeh...
Informatieadviseur provincie Noord-Brabant
14 Nov 2020
Yvonne Welings
Senior beleidsmedewerker digitale overheid: https://vng.nl/vacatures/senior-beleidsmedewerker-digitale-overheid...
16 Nov 2020
Janko van de Kempe
Wie wordt onze nieuwe DIV-collega: https://vacatures.vooruitindrenthe.nl/vacature/3737/div-medewerker/
16 Nov 2020
Maarten van Damme
Rijkswaterstaat zoekt een Adviseur Toetsing Documentair Informatie Management voor 32-36 uur/wk.
De informatiehuishouding van Rijkswaterstaat (RWS) is omvangrijk en complex. De hoeveelheid data drukken we uit in zetabytes, het aantal documenten loopt richting de half miljard. Om dit te managen gebruiken we een kwaliteitssysteem. Als toetser zorg jij voor de juiste eisen. De informatiestromen binnen Rijkswaterstaat zijn ingewikkeld en vragen om toekomstbestendige kaders en richtlijnen. Daarnaast moeten we voldoen aan uitgebreide wet- en regelgeving. Om alles in goede banen te leiden, hebben we het kwaliteitssysteem Documentair Informatie Management (QSD DIM) opgezet, dat nog verder wordt ontwikkeld en verbeterd. Dit is een objectieve methode voor het vaststellen, sturen en beheersen van de kwaliteit van onze documentaire informatie. Belangrijk onderdeel van het QSD is toetsing en daarbij speel jij een essentiële rol.
Meer informatie:
https://werkenbij.rijkswaterstaat.nl/vacatures/adviseur-toetsing/RW...
Reageren kan tot 4 december.
17 Nov 2020
Yvonne Welings
Senior verwerver en beheerder digitale archieven
Nationaal Archief
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/senior-verwerver-en-be...
17 Nov 2020
Yvonne Welings
Informatie adviseur Sociaal Domein
Solliciteer hier
20 Nov 2020
Yvonne Welings
Medewerker archief Museumvereniging:
https://www.museumvereniging.nl/medewerker-archief
20 Nov 2020
Yvonne Welings
Gemeente Leeuwarden: Directeur Historisch Centrum Leeuwarden:
https://www.culturele-vacatures.nl/2020/11/gemeente-leeuwarden-dire...
21 Nov 2020
Yvonne Welings
BI (Business Intelligence) engineer
Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant
https://www.werkenvoormiddenbrabant.nl/vacature/1497/bi-business-in...
21 Nov 2020
Yvonne Welings
Vacature medewerker online dienstverlening gemeente Westerwolde
https://www.westerwolde.nl/vacature-medewerker-online-dienstverlening
21 Nov 2020
Andrieke Ollefers
Het Gelders Archief is op zoek naar een informatieadviseur.

22 Nov 2020
Yvonne Welings
VACATURE: COÖRDINATOR PRESERVATION WATCH
https://www.beeldengeluid.nl/organisatie/vacatures/vacature-coordin...
23 Nov 2020
Yvonne Welings
Koninklijke Bibliotheek: Metadataspecialist Digitale Preservering
https://www.culturele-vacatures.nl/2020/11/koninklijke-bibliotheek-...
24 Nov 2020
Yvonne Welings
https://werkenvoor.brabant.nl/vacature/2462/toezichthouder-informat...
24 Nov 2020
Yvonne Welings
Imagine IC: Projectcoördinator Verzamelen
Imagine IC in Amsterdam Zuidoost zoekt een Projectcoördinator Verzamelen (v/m/x) voor 20 uur per week | Vacature voor een Betaalde functie, Parttime | Sluitingsdatum: 13-12-2020
https://www.culturele-vacatures.nl/2020/11/imagine-ic-projectcoordi...
27 Nov 2020
Yvonne Welings
Informatiemanagement TU Delft:
https://informatieprofessional.nl/2020/11/tu-delft-zoekt-manager-in...
28 Nov 2020
Yvonne Welings
Medewerker Informatieknooppunt Zorgfraude - bij VNG Naleving (0,8 fte)
Vacature
Sta jij voor 355 gemeenten?
Durf jij het aan om de verantwoordelijkheid te nemen voor de belangen van 355 gemeenten? Heb jij het lef om zelfstandig aan de knoppen te draaien die het verschil maken in beleid en uitvoering van duizenden ambtenaren en bestuurders in Nederland? Ben jij op zoek naar een interessante functie, waarin geen dag hetzelfde is én wil jij een bijdrage leveren aan de aanpak van zorgfraude?
Dan is VNG Naleving op zoek naar jou voor de functie van: medewerker Informatieknooppunt Zorgfraude.
https://vng.nl/vacatures/medewerker-informatieknooppunt-zorgfraude-...
30 Nov 2020
Yvonne Welings
Senior Beleidsmedewerker Digitale Overheid (0,9 fte)
Vacature
Wil je in de frontlinie staan van de ontwikkelingen in de Digitale Overheid? En vind je het leuk om op interbestuurlijk niveau het verschil te maken voor gemeenten op het terrein van digitale identiteit en basisregistraties? Dan zijn wij op zoek naar jou.
Wat ga je doen?
Jij gaat je met collega’s bezig houden met verschillende complexe dossiers zoals digitale Identiteit,en het stelsel van Basisregistraties (o.a. de Basis Registratie Personen (BRP) en de geo-basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG) en Basisregistratie Grootschalige topografie (BGT)).
https://vng.nl/vacatures/senior-beleidsmedewerker-digitale-overheid...
30 Nov 2020
Yvonne Welings
Senior medewerker DIV Future People
https://www.futurepeoplewerkt.nl/2020/11/30/senior-div-medewerker
1 Dec 2020
Yvonne Welings
Adviseur informatievoorziening/beheer gemeente Epe
https://www.werkeningelderland.nl/vacature/62203/adviseur-informati...
1 Dec 2020