Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
Het Regionaal Historisch Centrum Limburg is op zoek naar een coördinator die op een overtuigende en inspirerende wijze vrijwilligers begeleidt in hun werkzaamheden om het publiek nóg beter van historische informatie te voorzien.
Als medewerker informatievoorziening sta je centraal in het digitaliseringsproces. Met name binnen het project Zaakgericht Werken wordt nauw samengewerkt met de overige teams van de afdeling Dienstverlening en de rest van de organisatie. Stapsgewijs gaat de gehele organisatie zaakgericht werken met het zaaksysteem Inproces. Als medewerker Informatievoorziening ben je een verbindende factor tussen de uitvoering en het Project Zaakgericht Werken. Naast de implementatie van het zaaksysteem wordt ingezet op flexibel werken, digitaal werken en een optimale dienstverlening, hierbij loop je voorop en geef je het goede voorbeeld.
Als medewerker informatievoorziening bestaan de dagelijkse werkzaamheden onder meer uit:
Het leveren van bijdragen aan het project Zaakgericht Werken, met name vanuit de uitvoering. Registratie- en archiveringstaken in het zaaksysteem en het DMS Corsa .Het beantwoorden van klantvragen en uitvoeren van kwaliteitscontroles .Actief betrokken bij (werk)overleg aangaande digitalisering en zaakgericht werken .Bijdrage leveren aan oplossingen van diverse informatievraagstukken .Archieven bewerken en dossiers vormen. Ondersteunen en adviseren bij diverse projecten .Voorbereiden van archiefbewerkingsprojecten in opdracht van de teamleider .Vertalen van relevante informatie en kennis naar specifieke situaties
Wij vragen
Je bent een doorzetter met goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden die gaat en staat voor resultaat. Je hebt een passende, afgeronde opleiding en een goed analytisch denkvermogen. Je bent enthousiast, van vernieuwen en veranderen krijg je energie en je bent in staat om collega’s hierbij te enthousiasmeren. Daarnaast heb je voldoende kennis van en ervaring met zaakgericht werken, gemeentelijke processen, digitalisering, archivering en documentmanagement.
Zoek je een uitdaging op gebied van Archieftoezicht? Wil je werken in een Dynamisch team? Reageer dan snel op onze vacature van Archiefinspecteur bij het SNWV.
Zie voor de volledige beschrijving van de functie en de procedure:
Teamleider bij het team Informatisering en Automatisering
Sta jij voor 355 gemeenten? Durf jij het aan om de verantwoordelijkheid te nemen voor de belangen van 355 gemeenten? Heb jij het lef om zelfstandig aan de knoppen te draaien die het verschil maken in beleid en uitvoering van duizenden ambtenaren en bestuurders in Nederland? Dan is de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) op zoek naar jou voor de functie van:
Teamleider bij het team Informatisering en Automatisering (36 uur)
Wat ga je doen: Je geeft integraal leiding aan de collega’s van het team Informatisering en Automatisering (I&A). Je inspireert en motiveert je medewerkers bij het uitoefenen van hun functie. Je betrekt hen bij veranderingen en nieuwe ontwikkelingen en weet daarmee draagvlak te creëren. Ook stimuleer je je medewerkers om binnen en buiten het team samen te werken en om zich continu te verbeteren en te ontwikkelen. Je coacht, luistert en geeft je team vertrouwen. Op die manier draag je bij aan een open cultuur waar iedereen het beste uit zichzelf haalt.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van jouw team en voer je de regie in de volle breedte en diepte. Je stelt een begroting en werkplan op, beheert de financiële middelen, voert de functioneringsgesprekken, je zorgt dat afgesproken resultaten (conform budget) worden behaald en je borgt de kwaliteit van de werkprocessen. Je bent onderdeel van het Bedrijfsvoeringsmanagementteam en samen met de andere teamleiders van Bedrijfsvoering verantwoordelijk voor een effectieve integrale en eenduidige samenwerking binnen Bedrijfsvoering.
Je bent als teamleider I&A ook vakinhoudelijk verantwoordelijk voor onder meer:
Het team Applicaties en Documenten van Waterschap Rivierenland rekent op jouw oog voor het grotere geheel. Ben jij de allround documentair informatiebeheerder die zaakgericht werkt en het een uitdaging vindt om het digitaal werken verder uit te rollen?
Ben je een ondernemende en resultaatgerichte recordmanager en krijg je er energie van om als onderdeel van de afdeling Documentmanagement en Archief (DMA) mede vorm te geven aan het moderniseren van het document- en archiefbeheer op de VU? Solliciteer dan bij de Vrije Universiteit Amsterdam (VU).
Wat bieden wij: uitdagend werk, korte lijnen, bestuurlijke advisering, prima samenwerking met de archivaris van Het Flevolands Archief, opleidingsmogelijkheden, uitzicht op vaste aanstelling, schaal 11!
Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland zoekt een Medewerker Documentaire Informatievoorziening voor 2 jaar voor 18 uur in de week. Voor meer informatie: zie deze link.
Met jouw ervaring in het aansturen van projecten en kennis van e-Overheid en DIV, ben jij de adviseur informatievoorziening die Waterschap Rivierenland hard nodig heeft. In deze veelzijdige functie draag je samen met je team vanuit Tiel de verantwoordelijkheid voor onze informatievoorziening.
Als Digital Preservation Officer zorg je ervoor dat onze digitale collecties systematisch, procesmatig en beleidsmatig goed in de organisatie zijn geborgd. Je bewaakt deze collecties op hun essentiële kenmerken gedurende de gehele levenscyclus. Dat wil zeggen, van het moment van opname tot het moment van uitlevering van het materiaal, nu en maar ook in de toekomst. Omdat je onze specialist op dit gebied bent, ben je als geen ander in staat om de kaders voor digitale duurzaamheid te bepalen en vast te leggen. Hiervoor gebruik je vastgestelde nationale en internationale standaarden maar ook best practices. Zo draag je bij aan een KB-breed duurzaamheidsbeleid voor onze digitale collecties. In je rol van Digital Preservation Officer adviseer je ons over de impact op het behoud van, en lange termijn toegang tot de collecties en stel je eisen aan gewenste voorzieningen die daarvoor nodig zijn. Bij al deze werkzaamheden werk je nauw samen met collega’s van andere afdelingen binnen de KB en in netwerkverband met experts van nationale en internationale erfgoedinstellingen.
DOCFactory staat voor deskundigheid op het gebied van archief- en informatiemanagement. Dat doen we met een team professionals die zich onder meer bezig houden met (projectmatige) advisering, auditing, detachering, bewerking en digitalisering bij alle overheden, de non-profit sector en het bedrijfsleven. We zoeken collega's in de rollen van (senior-)adviseur en informatiespecialist. Kijk op https://www.docfactory.nl/vacatures en reageer!
René van Rijn
Wij zijn op zoek naar een
Beheerder (digitale)Leeszaal Historisch Archief Westland.
voor meer informatie zie:
https://app.flextender.nl/jobs/detail/kc3fabb3e
10 Dec 2018
Job Nijssen
Het Regionaal Historisch Centrum Limburg is op zoek naar een coördinator die op een overtuigende en inspirerende wijze vrijwilligers begeleidt in hun werkzaamheden om het publiek nóg beter van historische informatie te voorzien.
Meer informatie? Klik hier!
12 Dec 2018
Lieuwe
De gemeente Den Helder zoekt een:
Medewerker Informatievoorziening m/v
32-36 uur per week
Als medewerker informatievoorziening sta je centraal in het digitaliseringsproces. Met name binnen het project Zaakgericht Werken wordt nauw samengewerkt met de overige teams van de afdeling Dienstverlening en de rest van de organisatie. Stapsgewijs gaat de gehele organisatie zaakgericht werken met het zaaksysteem Inproces. Als medewerker Informatievoorziening ben je een verbindende factor tussen de uitvoering en het Project Zaakgericht Werken. Naast de implementatie van het zaaksysteem wordt ingezet op flexibel werken, digitaal werken en een optimale dienstverlening, hierbij loop je voorop en geef je het goede voorbeeld.
Als medewerker informatievoorziening bestaan de dagelijkse werkzaamheden onder meer uit:
Het leveren van bijdragen aan het project Zaakgericht Werken, met name vanuit de uitvoering. Registratie- en archiveringstaken in het zaaksysteem en het DMS Corsa .Het beantwoorden van klantvragen en uitvoeren van kwaliteitscontroles .Actief betrokken bij (werk)overleg aangaande digitalisering en zaakgericht werken .Bijdrage leveren aan oplossingen van diverse informatievraagstukken .Archieven bewerken en dossiers vormen. Ondersteunen en adviseren bij diverse projecten .Voorbereiden van archiefbewerkingsprojecten in opdracht van de teamleider .Vertalen van relevante informatie en kennis naar specifieke situaties
Wij vragen
Je bent een doorzetter met goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden die gaat en staat voor resultaat. Je hebt een passende, afgeronde opleiding en een goed analytisch denkvermogen. Je bent enthousiast, van vernieuwen en veranderen krijg je energie en je bent in staat om collega’s hierbij te enthousiasmeren. Daarnaast heb je voldoende kennis van en ervaring met zaakgericht werken, gemeentelijke processen, digitalisering, archivering en documentmanagement.
18 Dec 2018
Yvonne Welings
Bij de gemeente Tilburg
Een tijdelijke ambtelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar. Bij voldoende functioneren volgt na dat jaar een vaste aanstelling.
https://www.connexys.nl/tilburgsite/page.html?p_sfw_id=22&adv_a...
21 Dec 2018
Yvonne Welings
Databasebeheerder bibliotheek Deventer
https://www.werkenbijrijnbrink.nl/nieuwe-vacature/contentbeheerder-...
21 Dec 2018
Yvonne Welings
Medewerker DIV gemeente Schiedam
https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=wm#inbox/FMfcgxwBTkBzTMqJQMfk...
22 Dec 2018
Yvonne Welings
https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/data-architect-GMKG-20...
Data-architect gemeente Rotterdam
24 Dec 2018
Yvonne Welings
Studiezaalmedewerker gemeente Woerden
https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/gemeente-woerden/studiezaalm...
29 Dec 2018
Yvonne Welings
Beleidsadviseur ICT Leeuwarden
https://www.agconnect.nl/vacature/beleidsadviseur-ict
29 Dec 2018
Yvonne Welings
Teammanager Informatievoorziening Ruimte en Economie gemeente Amsterdam
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/werkenbij/externe/@112...
4 Jan 2019
Lianne van Beek
Erfgoed 's-Hertogenbosch zoekt een medewerker beeld- en geluidsmateriaal!
https://vacatures.werkenbijs-hertogenbosch.nl/vacature/1312/so-mede...
7 Jan 2019
Tanja Holt
Het Noord-Hollands Archief te Haarlem zoekt een Archiefinspecteur
LINK naar de vacature
7 Jan 2019
Karolien Verbrugge
De Tweede Kamer zoekt een medewerker archief en collecties
https://www.tweedekamer.nl/over_de_tweede_kamer/werken_bij_de_tweed...
8 Jan 2019
Nienke Meijer
Het Ministerie van Financiën zoekt een Senior adviseur Digitaal Werken.
https://www.mobiliteitsbank.nl/werk/senior-adviseur-digitaal-werken...
8 Jan 2019
Yvonne Welings
Leuke baan bij de gemeente Schiedam
Senior Informatiemanager / adviseur Informatiebeleid
https://www.schiedam.nl/a-tot-z/senior-informatiemanager-adviseur-i...
9 Jan 2019
Aileen Stoop
Gemeente Brielle zoekt een Senior Dienstverlener DIV voor 36 uur in de week!
Zie de volledige vacaturetekst en hoe te solliciteren op:
https://jobmarketingstats.nl/GemeenteBrielle/Redirect/DwCMcaiOrf6SK...
15 Jan 2019
Hajo de Roo
Zoek je een uitdaging op gebied van Archieftoezicht? Wil je werken in een Dynamisch team? Reageer dan snel op onze vacature van Archiefinspecteur bij het SNWV.
Zie voor de volledige beschrijving van de functie en de procedure:
https://www.streekarchivariaat.nl/over-ons/vacatures/2-ongecategori...
17 Jan 2019
Robert Poort
Voor de gemeente Vijfheerenlanden zijn wij opzoek naar een medewerker DIV voor 24 uur per week. Kijk snel op https://www.vijfheerenlanden.nl/Bestuur/Overzichtspagina_Bestuur/Or...
17 Jan 2019
Yvonne Welings
Teamleider bij het team Informatisering en Automatisering
Sta jij voor 355 gemeenten?
Durf jij het aan om de verantwoordelijkheid te nemen voor de belangen van 355 gemeenten? Heb jij het lef om zelfstandig aan de knoppen te draaien die het verschil maken in beleid en uitvoering van duizenden ambtenaren en bestuurders in Nederland? Dan is de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) op zoek naar jou voor de functie van:
Teamleider bij het team Informatisering en Automatisering (36 uur)
Wat ga je doen:
Je geeft integraal leiding aan de collega’s van het team Informatisering en Automatisering (I&A). Je inspireert en motiveert je medewerkers bij het uitoefenen van hun functie. Je betrekt hen bij veranderingen en nieuwe ontwikkelingen en weet daarmee draagvlak te creëren. Ook stimuleer je je medewerkers om binnen en buiten het team samen te werken en om zich continu te verbeteren en te ontwikkelen. Je coacht, luistert en geeft je team vertrouwen. Op die manier draag je bij aan een open cultuur waar iedereen het beste uit zichzelf haalt.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van jouw team en voer je de regie in de volle breedte en diepte. Je stelt een begroting en werkplan op, beheert de financiële middelen, voert de functioneringsgesprekken, je zorgt dat afgesproken resultaten (conform budget) worden behaald en je borgt de kwaliteit van de werkprocessen.
Je bent onderdeel van het Bedrijfsvoeringsmanagementteam en samen met de andere teamleiders van Bedrijfsvoering verantwoordelijk voor een effectieve integrale en eenduidige samenwerking binnen Bedrijfsvoering.
Je bent als teamleider I&A ook vakinhoudelijk verantwoordelijk voor onder meer:
https://vng.nl/vereniging/vacatures/teamleider-bij-het-team-informa...
23 Jan 2019
Yvonne Welings
Vacatures Datalab gemeente Roosendaal
https://roosendaal.nl/vacatures-datalab
23 Jan 2019
Yvonne Welings
Voorbereiden op de Wnra, dat kan met e-learning:
https://vng.us5.list-manage.com/track/click?u=1cab247ff6b2157eacb12...
25 Jan 2019
Yvonne Welings
Medewerker Informatiebeheer
26 Jan 2019
Petra Links
Vacature Recordmanager Vrije Universiteit
Ben je een ondernemende en resultaatgerichte recordmanager en krijg je er energie van om als onderdeel van de afdeling Documentmanagement en Archief (DMA) mede vorm te geven aan het moderniseren van het document- en archiefbeheer op de VU?
Solliciteer dan bij de Vrije Universiteit Amsterdam (VU).
Lees verder
28 Jan 2019
Bernadette Kramer
31 Jan 2019
Yvonne Welings
4 Feb 2019
Liesbeth Lugtigheid
Bij de gemeente Zeist hebben we op het moment 4 mooie archiefvacatures openstaan! Wij zijn op zoek naar een Digitale DIV-er/Kwaliteitsmedewerker, een “aanvoerder & spelverdeler” InformatiebeheerBij , een Archivaris/”aanvoerder & spelverdeler” en een Adviseur Digitale Informatie / Archivering. Wordt een van deze vacatures jouw droombaan? Ga snel naar https://bit.ly/1EyKxP7 voor meer informatie of om direct te solliciteren!
6 Feb 2019
Anthony van der Wulp
De gemeente Almere zoekt een Strategisch beleidsadviseur Informatiebeheer! Zie de website van Almere voor meer informatie.
6 Feb 2019
Anthony van der Wulp
Interbestuurlijk Toezichthouder Archieven (Lelystad)
Ik zoek een interbestuurlijk toezichthouder Archieven voor de provincie Flevoland!
Wat bieden wij: uitdagend werk, korte lijnen, bestuurlijke advisering, prima samenwerking met de archivaris van Het Flevolands Archief, opleidingsmogelijkheden, uitzicht op vaste aanstelling, schaal 11!
Reageren vóór 28 februari 2019.
7 Feb 2019
Alex l'Ami
Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland zoekt een Medewerker Documentaire Informatievoorziening voor 2 jaar voor 18 uur in de week. Voor meer informatie: zie deze link.
Reageren voor 18 februari 2019.
7 Feb 2019
Yvonne Welings
https://www.werkeninwestbrabant.nl/vacatures/informatieadviseur/
Leuke baan in Bergen op Zoom !
8 Feb 2019
Yvonne Welings
Informatiebeheerder / DIV medewerker
9 Feb 2019
Yvonne Welings
https://werkenvoor.brabant.nl/vacature/2285/informatieadviseur-2x-/
11 Feb 2019
Yvonne Welings
Projectmanager (Adviseur) Informatievoorziening
Tiel, 36 uur
Met jouw ervaring in het aansturen van projecten en kennis van e-Overheid en DIV, ben jij de adviseur informatievoorziening die Waterschap Rivierenland hard nodig heeft. In deze veelzijdige functie draag je samen met je team vanuit Tiel de verantwoordelijkheid voor onze informatievoorziening.
https://www.agconnect.nl/vacature/projectmanager-adviseur-informati...
13 Feb 2019
Yvonne Welings
https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/archivaris-recordmanag...
14 Feb 2019
Yvonne Welings
Medewerker DIV gemeente Gorinchem
https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/medewerker-documentair-...
15 Feb 2019
Peter Hazelaar
Informatiemanager Veiligheidsregio Groningen
16 Feb 2019
Yvonne Welings
Nieuw vacatures DOXIS
https://doxis.nl/vacatures/
18 Feb 2019
Jarno Vlaming
Gemeente Haarlemmermeer is op zoek naar een Expert Informatievoorziening.
Bekijk de vacature via deze link.
21 Feb 2019
Yvonne Welings
Senior Portfoliomanager bij Logius (Den Haag)
https://vacatures.eureka-recruitment.nl/index.php?m=portal&a=de...
25 Feb 2019
Marc Bonnes
Projectleider/verandermanager bij Gemeente Overbetuwe (Elst Gld)
https://www.werkeningelderland.nl/vacature/projectleider-veranderma...
25 Feb 2019
Yvonne Welings
Digital Preservation Officer
Wat ga je bij ons doen?
Als Digital Preservation Officer zorg je ervoor dat onze digitale collecties systematisch, procesmatig en beleidsmatig goed in de organisatie zijn geborgd. Je bewaakt deze collecties op hun essentiële kenmerken gedurende de gehele levenscyclus. Dat wil zeggen, van het moment van opname tot het moment van uitlevering van het materiaal, nu en maar ook in de toekomst. Omdat je onze specialist op dit gebied bent, ben je als geen ander in staat om de kaders voor digitale duurzaamheid te bepalen en vast te leggen. Hiervoor gebruik je vastgestelde nationale en internationale standaarden maar ook best practices. Zo draag je bij aan een KB-breed duurzaamheidsbeleid voor onze digitale collecties. In je rol van Digital Preservation Officer adviseer je ons over de impact op het behoud van, en lange termijn toegang tot de collecties en stel je eisen aan gewenste voorzieningen die daarvoor nodig zijn. Bij al deze werkzaamheden werk je nauw samen met collega’s van andere afdelingen binnen de KB en in netwerkverband met experts van nationale en internationale erfgoedinstellingen.
https://www.kb.nl/organisatie/vacatures-en-stages/digital-preservat...
25 Feb 2019
Yvonne Welings
Best practise vacature: gemeente Nieuwegein kwaliteitszorg en vervanging
http://m.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/projectleider-substitutie....
26 Feb 2019
Yvonne Welings
Vacature privacy officer gemeente Tilburg
https://www.connexys.nl/tilburgsite/page.html?p_sfw_id=22&adv_a...
26 Feb 2019
Yvonne Welings
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/detail/informatiemanag...
28 Feb 2019
Yvonne Welings
Nieuwe vacatures bij VNG Realisatie
https://www.vngrealisatie.nl/werken-bij-vng-realisatie
1 Mrt 2019
Antony Fokker
Vacatures bij DOCFactory
DOCFactory staat voor deskundigheid op het gebied van archief- en informatiemanagement. Dat doen we met een team professionals die zich onder meer bezig houden met (projectmatige) advisering, auditing, detachering, bewerking en digitalisering bij alle overheden, de non-profit sector en het bedrijfsleven. We zoeken collega's in de rollen van (senior-)adviseur en informatiespecialist. Kijk op https://www.docfactory.nl/vacatures en reageer!
6 Mrt 2019
Yvonne Welings
https://faro.be/vacatures/archivaris-7
7 Mrt 2019
Thera Lammers
We zoeken een beleidsmedewerker DIV in Winterswijk! Zie https://www.winterswijk.nl/Bestuur_Organisatie/Organisatie/Vacature...
11 Mrt 2019
Bart van Oerle
Prachtige vacature bij de gemeente Heemskerk!!
https://werkenbij.heemskerk.nl/heemskerk-zoekt/senior-informatiespe...
18 Mrt 2019
Yvonne Welings
http://www.breednetwerk.nl/profiles/blogs/medior-beleidsmedewerker-...
22 Mrt 2019