Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
Voor een groot 5 jaar durend project waarin we 3 km archieven en andere historische collecties van Nederlandse vakorganisaties opgegaan in de FNV selecteren, ordenen en toegankelijk maken voor gebruikers, zoekt het IISG een Senior Archivist.
Vacatures voor coördinator Zeeuws e-Depot en inspecteur Ben je op zoek naar een uitdagende baan in het archiefwezen en wil je graag werken in de provincie Zeeland? Dan ben je bij het Zeeuws Archief aan het goede adres! We hebben twee vacatures: één voor een inspecteur en één voor een coördinator Zeeuws e-Depot. Heb je belangstelling? We zien je sollicitatie graag tegemoet. Reageren kan tot en met 5 januari 2018.
Regionaal Archief Tilburg, instelling van de stichting Mommerskwartier, beheert archieven en collecties van de gemeente Tilburg, Dongen, Goirle, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Drimmelen, Geertruidenberg, Gilze en Rijen en Oosterhout. Kernactiviteit is het behouden, (digitaal) toegankelijk maken en beschikbaar stellen van archieven en informatie.
Regionaal Archief Tilburg beheert een enorme collectie beeldmateriaal en is druk doende een selectie hieruit gereed te maken voor publicatie via onze website.
In verband hiermee zoeken wij een
Archief assistent Beeld en Geluid (m/v)
voor 24 uur per week
Werkzaamheden
Als Assistent Archief werk je mee aan het digitaliseren en beschikbaar stellen van negatievencollecties die het archief in beheer heeft. Daarvoor ga je allereerst een selectie maken van de negatieven. De geselecteerde negatieven worden door jou verpakt en geregistreerd, zodat ze extern gedigitaliseerd kunnen worden. Vervolgens ga je de scans controleren, uploaden en beschrijven in Memorix
Maior. De materiële verzorging van de negatieven voor en na het digitaliseren behoort tot je werkzaamheden.
Als Assistent Archief heb je een actieve houding, gericht op het verbeteren van de informatie-voorziening en dienstverlening. Naast je taken op het gebied van het digitaal toegankelijk maken van beeldmateriaal ben je daarom - in voorkomende gevallen – bereid bij te springen bij andere werkzaamheden en activiteiten die op het archief plaatsvinden.
De werkzaamheden vinden plaats op dinsdag tot en met donderdag.
Functie-eisen
Je hebt een MBO-opleiding of aantoonbaar ervaring om op dat niveau te werken. Je hebt affiniteit met het (digitaal) toegankelijk maken van beeldmateriaal, óf je bent een aankomend of net afgestudeerde archivaris die werkervaring wil opdoen. In ieder geval ben je een onderzoeker en geïnteresseerd in foto’s en erfgoed. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken, beschikt over goede communicatieve vaardigheden, bent flexibel, resultaat- en klantgericht en administratief vaardig. Bekendheid met de regio Midden-Brabant is een pré.
Wat bieden wij?
Een arbeidsovereenkomst (vooralsnog) voor de duur van 12 maanden. Arbeidsvoorwaarden conform de Museum CAO; salaris: schaal 5 (€ 2.098,= - € 2.559,= op basis van een 36-urige werkweek); inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring; pensioen ondergebracht bij het ABP. Er worden geen reiskosten woon-werkverkeer vergoed.
Inlichtingen
Informatie over de functie kun je per mail (o.v.v. je telefoonnummer) inwinnen bij Mirjam Heijs, mirjam.heijs@regionaalarchieftilburg.nl
Je sollicitatie en c.v. kun je - tot 9 december 2017 – per mail richten aan: vacatures@mommerskwartier.nl De selectiegesprekken zijn ingepland op donderdag 1
Voor de Gemeente Krimpen aan den IJssel zoeken wij met spoed een Adviseur DIV voor 6 maanden en 32 uur per week. Interesse? Bekijk snel de link: https://www.randstad.nl/vacatures/22748.
Betreft een tijdelijke functie voor een jaar met mogelijkheid tot verlenging.
Afdeling
Veiligheid & Wijken
Aantal uren
36
Schaal
11 (aanloopschaal 10)
Reageer voor
05-12-2017
De organisatie
Afdeling Veiligheid en Wijken De afdeling Veiligheid & Wijken werkt aan het vergroten van de fysieke en sociale leefbaarheid en veiligheid van de stad. De medewerkers doen dit door wijkgericht te werken, informatie te verzamelen en te analyseren, door toezicht en handhaving en een persoonsgerichte aanpak (ook in complexe casuïstiek). Daarnaast ontwikkelt de afdeling beleid op actuele thema's, zoals de aanpak van ondermijnende criminaliteit en radicalisering. De afdeling is ook trekker van een aantal gemeentebrede opgaven zoals het wijkgericht werken, het proces voor(burger-)initiatieven uit de stad en de gemeentelijke crisisorganisatie. Een breed scala aan werkzaamheden dus met zowel uitvoeringstaken als beleids- en strategische opgaven. Essentieel hierbij is het verbinden en samenwerken met burgers, ondernemers en instellingen in de stad, maar ook met collega's intern. Medewerkers van Veiligheid & Wijken zijn het anker in de wijk en weten wat er speelt in de (multiculturele) samenleving, in de eigen stad, maar ook bij andere grote steden, ministeries en andere ketenpartners. Ze staan vooraan als het gaat om innovatie, daadkracht en actiegerichtheid. De afdeling heeft ca. 250 medewerkers en bestaat uit zeven teams: Wijken, Beleid & Strategie, Fraudebestrijding, Toezicht & Handhaving, Stadstoezicht, Leerplicht/ RMC en team Persoonsgerichte aanpak/ Zorgveiligheidshuis.
Team Fraudebestrijding Het team Fraudebestrijding maakt deel uit van de afdeling Veiligheid & Wijken. De kerntaak van team Fraudebestrijding is het voorkomen en bestrijden van fraude met uitkeringen, WMO en Jeugdwet gelden. De medewerkers van het team leveren zo direct en indirect hun bijdrage aan een rechtmatige verstrekking van de uitkering en zorggelden. Bij gemeentebrede handhavingsacties wordt de handhaver fraudebestrijding (sociaal rechercheur) regelmatig betrokken. Tilburg verricht ook handhavingsactiviteiten voor gemeenten in de regio.
Team Veiligheid Intelligence & Beleid Het team Veiligheid Intelligence en Beleid maakt deel uit van de afdeling Veiligheid & Wijken. Vanuit het team worden de veiligheidsvraagstukken in de stad aangepakt. Het team zorgt verder voor beleidsontwikkeling, criminologisch en veiligheidsadvies en veiligheidsanalyses. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met veel in- en externe partners in de stad en het gemeentebestuur. Het team innoveert, ontwikkelt en legt verbanden tussen (landelijke, regionale en lokale) ontwikkelingen en vertaalt ze naar de Tilburgse situatie.https://www.connexys.nl/tilburgsite/page.html?p_sfw_id=303&adv_...
Samen met een team van informatiespecialisten onder leiding van een coördinator ben je verantwoordelijk voor de informatie over de zeer omvangrijke objectcollectie van het Rijksmuseum. Deze groeit door grootschalige registratie-, digitaliserings- en onderzoeksprojecten razendsnel. De komende jaren wordt daarnaast ook extra aandacht geschonken aan de activering en digitalisering van de objectdocumentatie van het Rijksmuseum en de ontsluiting van digitale onderzoeksdata.
Het team van informatiespecialisten bewaakt de procedures, handleidingen, instructies en werkprocessen met betrekking tot de collectieregistratie, beheer en ontsluiting van collectie- en onderzoeksdata, de verwerving, digitalisering en ontsluiting van objectdocumentatie en tot slot ook de informatiedienstverlening met betrekking tot de museumcollecties. Als informatiespecialist werk je in een team maar kan je ook voor bepaalde eigen projecten samenwerken met tijdelijke medewerkers en/of stagiaires die zelf dienen te worden aangestuurd.
Het zwaartepunt binnen deze functie ligt bij object-documentatie en het informatiebeheer op basis van het collectie management systeem Adlib. De informatiespecialist zorgt voor:
· Opzetten en uitvoeren van projecten gericht op digitalisering en ontsluiting van objectdocumentatie.
· In samenwerking met onderzoekers van het Rijksmuseum doorontwikkelen, implementeren en monitoren van richtlijnen en procedures voor duurzaam beheer en ontsluiting van onderzoeksdata en digital-born objectdocumentatie.
· Beheren en ontwikkelen van procedures en bijbehorende handleidingen met betrekking tot informatiebeheer in Adlib, in nauw overleg met de gebruikers.
· In kaart brengen en prioriteren van door gebruikers gewenste functionaliteiten in Adlib en deze in nauwe samenwerking met de applicatiebeheerder vertalen naar functionele specificaties.
· Functioneel beheer workflows en procedures op intranet gerelateerd aan collectieverwervingen en objectdocumentatie.
· Beantwoorden en beheren van informatievragen in verband met de collecties.
· Ondersteuning van collectieverhuizing- en registratieprojecten met informatie- en databeheer
Yvonne Welings
Tentoonstellingsmaker Nationaal Archief / projectleider
Nationaal Archief
https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/tentoonstellingsmaker-...
22 Okt 2017
Yvonne Welings
Medewerker informatiemanagement m/v
32-36 uur per week
gemeente Doetinchem
https://www.werkeningelderland.nl/vacature/medewerker-informatieman...
22 Okt 2017
Jolanda de Jong
Adviseur bedrijfsvoering informatiehuishouding - Ministerie van Economische Zaken - Den Haag
22 Okt 2017
Jolanda de Jong
Informatiespecialist Leerhuis - Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis - Tilburg
22 Okt 2017
Jolanda de Jong
Hoofd afdeling Archief - Universiteit Twente - Enschede
23 Okt 2017
Jolanda de Jong
Informatiebeheerder digitale informatievoorziening - Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed - Amersfoort
23 Okt 2017
Jolanda de Jong
Informatiebeheerder - gemeente Amersfoort
23 Okt 2017
Jolanda de Jong
Adviseur record- en informatiemanagement - gemeente Utrecht, reageren uiterlijk 23 oktober!
23 Okt 2017
Jolanda de Jong
Senior Informatiebeheerder (postbehandeling) - gemeente Amersfoort
23 Okt 2017
Ruud Veltmeijer
Afdelingshoofd Archief Universiteit Twente
23 Okt 2017
Yvonne Welings
Adviseur zaakgericht werken Zwolle
https://www.freelance.nl/opdracht/777166-adviseur-zaakgericht-werken
24 Okt 2017
Yvonne Welings
Adviseur Recordsmanagement NS
https://werkenbijns.nl/vacatures/adviseur-recordsmanagement/?utm_so...
24 Okt 2017
Yvonne Welings
Hoofd afdeling Archief Universiteit van Twente
https://www.utwente.nl/organisatie/werken-bij-de-ut/vacature/!/hoofd-afdeling-archief-38-uur-per-week/1706854#.We0ab7Tcqu8.linkedin
25 Okt 2017
dirk dekema
Het Westfries Archief is op zoek naar een ervaren projectmanager / adviseur
Kijk op https://tinyurl.com/westfriesarchief voor meer informatie
26 Okt 2017
Lieuwe
De gemeente Den Helder is op zoek naar een enthousiaste allround medewerker informatievoorziening! Kijk op:
www.werkeninnoordhollandnoord.nl
www.gemeentebanen.nl
30 Okt 2017
Yvonne Welings
Specialist Informatiebeheer / Coördinator DIV werkorganisatie CGM
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/specialist-informatiebeh...
1 Nov 2017
Jolanda de Jong
Medewerk(st)er DIV / postkamer - gemeente Brummen
3 Nov 2017
Jolanda de Jong
Startende Beleidsmedewerker Informatiesamenleving - VNG - Den Haag
3 Nov 2017
Yvonne Welings
Vacature IISG: Senior Archivist
Het IISG zoekt een enthousiaste en ervaren
Senior Archivistfull time (38 uur per week)
Voor een groot 5 jaar durend project waarin we 3 km archieven en andere historische collecties van Nederlandse vakorganisaties opgegaan in de FNV selecteren, ordenen en toegankelijk maken voor gebruikers, zoekt het IISG een Senior Archivist.
https://socialhistory.org/nl/jobs/vacature-iisg-senior-archivist
8 Nov 2017
Yvonne Welings
Projectleider informatievoorziening bij ene provincie
https://www.freelance.nl/opdracht/779708-projectleider-informatievo...
8 Nov 2017
Anthony van der Wulp
Werken bij provincie Flevoland? Wij zoeken een (senior) informatiebeheerder. 1.0 fte, schaal 9. Uitdagend werk, dynamische organisatie, veel plannen en goede ontwikkelmogelijkheden. Reageer jij?
https://www.flevoland.nl/wie-zijn-we/werken-bij-flevoland/vacatures...
9 Nov 2017
Jolanda de Jong
Kennisbankbeheerder - Kenniscentrum Handhaving en Naleving (VNG) - Den Haag (?)
9 Nov 2017
Yvonne Welings
Beleidsadviseur informatievoorziening gemeente Midden-Drenthe
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/beleidsadviseur-informat...
11 Nov 2017
Jolanda de Jong
Adviseur Informatiebeheer - gemeente Raalte
16 Nov 2017
Anne-Marie van Vliet
http://hetflevolandsarchief.nl/vacatures/
16 Nov 2017
Yvonne Welings
Docent Bedrijfskunde met kennis van ICT en informatiemanagement
https://www.werkenbijhogescholen.nl/vacatures/docent-bedrijfskunde-...
17 Nov 2017
Yvonne Welings
Senior erfgoedinspecteur Erfgoedinspectie
https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/senior-inspecteur-OCW-...
22 Nov 2017
Yvonne Welings
Vacatures voor coördinator Zeeuws e-Depot en inspecteur Ben je op zoek naar een uitdagende baan in het archiefwezen en wil je graag werken in de provincie Zeeland? Dan ben je bij het Zeeuws Archief aan het goede adres! We hebben twee vacatures: één voor een inspecteur en één voor een coördinator Zeeuws e-Depot. Heb je belangstelling? We zien je sollicitatie graag tegemoet. Reageren kan tot en met 5 januari 2018.
http://www.zeeuwsarchief.nl/actueel/twee-vacatures-bij-zeeuws-archi...
23 Nov 2017
Yvonne Welings
Regionaal Archief Tilburg, instelling van de stichting Mommerskwartier, beheert archieven en collecties van de gemeente Tilburg, Dongen, Goirle, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Drimmelen, Geertruidenberg, Gilze en Rijen en Oosterhout. Kernactiviteit is het behouden, (digitaal) toegankelijk maken en beschikbaar stellen van archieven en informatie.
Regionaal Archief Tilburg beheert een enorme collectie beeldmateriaal en is druk doende een selectie hieruit gereed te maken voor publicatie via onze website.
In verband hiermee zoeken wij een
Archief assistent Beeld en Geluid (m/v)
voor 24 uur per week
Werkzaamheden
Als Assistent Archief werk je mee aan het digitaliseren en beschikbaar stellen van negatievencollecties die het archief in beheer heeft. Daarvoor ga je allereerst een selectie maken van de negatieven. De geselecteerde negatieven worden door jou verpakt en geregistreerd, zodat ze extern gedigitaliseerd kunnen worden. Vervolgens ga je de scans controleren, uploaden en beschrijven in Memorix
Maior. De materiële verzorging van de negatieven voor en na het digitaliseren behoort tot je werkzaamheden.
Als Assistent Archief heb je een actieve houding, gericht op het verbeteren van de informatie-voorziening en dienstverlening. Naast je taken op het gebied van het digitaal toegankelijk maken van beeldmateriaal ben je daarom - in voorkomende gevallen – bereid bij te springen bij andere werkzaamheden en activiteiten die op het archief plaatsvinden.
De werkzaamheden vinden plaats op dinsdag tot en met donderdag.
Functie-eisen
Je hebt een MBO-opleiding of aantoonbaar ervaring om op dat niveau te werken. Je hebt affiniteit met het (digitaal) toegankelijk maken van beeldmateriaal, óf je bent een aankomend of net afgestudeerde archivaris die werkervaring wil opdoen. In ieder geval ben je een onderzoeker en geïnteresseerd in foto’s en erfgoed. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken, beschikt over goede communicatieve vaardigheden, bent flexibel, resultaat- en klantgericht en administratief vaardig. Bekendheid met de regio Midden-Brabant is een pré.
Wat bieden wij?
Een arbeidsovereenkomst (vooralsnog) voor de duur van 12 maanden. Arbeidsvoorwaarden conform de Museum CAO; salaris: schaal 5 (€ 2.098,= - € 2.559,= op basis van een 36-urige werkweek); inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring; pensioen ondergebracht bij het ABP. Er worden geen reiskosten woon-werkverkeer vergoed.
Inlichtingen
Informatie over de functie kun je per mail (o.v.v. je telefoonnummer) inwinnen bij Mirjam Heijs, mirjam.heijs@regionaalarchieftilburg.nl
Je sollicitatie en c.v. kun je - tot 9 december 2017 – per mail richten aan: vacatures@mommerskwartier.nl De selectiegesprekken zijn ingepland op donderdag 1
23 Nov 2017
Yvonne Welings
Adviseur informatievoorziening & automatisering gemeente Deurne
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/adviseur-informatievoorz...
23 Nov 2017
Jolanda de Jong
Adviseur Kwaliteit en Toezicht - Nationale Politie - Den Haag
23 Nov 2017
Yvonne Welings
Archivaris
Ministerie van Defensie, Bestuursstaf
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/detail/archivaris-DEF-...
26 Nov 2017
Liesbeth Lugtigheid
Gemeente Zeist is op zoek naar een Projectmanager Uitvoering Archiefvisie. Meer weten? Ga snel naar http://bit.ly/2iZPvgx en reageer direct!
28 Nov 2017
Yvonne Welings
Zaakgericht Werken DigiDIV’er
https://www.bluetrail.nl/vacatures/vacature_zaakgericht_werken_digi...
29 Nov 2017
Angela den Dulk-de Jong
Voor de Gemeente Krimpen aan den IJssel zoeken wij met spoed een Adviseur DIV voor 6 maanden en 32 uur per week. Interesse? Bekijk snel de link: https://www.randstad.nl/vacatures/22748.
Solliciteer via de sollicitatiebutton of mail je CV en motivatie vanavond nog naar recruitmentoverheid.zuidwest@nl.randstad.com t.a.v. Angela den Dulk
29 Nov 2017
Yvonne Welings
Het Netwerk Digitaal Erfgoed zoekt een domeinmanager Digitaal Erfgoed Zichtbaar
http://www.beeldengeluid.nl/en/vacaturedomeinmanagernetwerkdigitaal...
29 Nov 2017
Yvonne Welings
Postmedewerker
Samenwerking A2 gemeenten
https://vacatures.werkeninnoordoostbrabant.nl/vacature/3167/postmed...
30 Nov 2017
Yvonne Welings
Archiefinspecteur Informatiebeheer Utrechts Archief
Wij zoeken een ervaren archiefinspecteur/ toezichthouder informatiebeheer voor 32 uur in de week.
http://hetutrechtsarchief.nl/over-ons/vacatures/17-vacatures/293-ar...
30 Nov 2017
Yvonne Welings
De afdeling Veiligheid & Wijken werkt aan het vergroten van de fysieke en sociale leefbaarheid en veiligheid van de stad. De medewerkers doen dit door wijkgericht te werken, informatie te verzamelen en te analyseren, door toezicht en handhaving en een persoonsgerichte aanpak (ook in complexe casuïstiek). Daarnaast ontwikkelt de afdeling beleid op actuele thema's, zoals de aanpak van ondermijnende criminaliteit en radicalisering. De afdeling is ook trekker van een aantal gemeentebrede opgaven zoals het wijkgericht werken, het proces voor(burger-)initiatieven uit de stad en de gemeentelijke crisisorganisatie. Een breed scala aan werkzaamheden dus met zowel uitvoeringstaken als beleids- en strategische opgaven. Essentieel hierbij is het verbinden en samenwerken met burgers, ondernemers en instellingen in de stad, maar ook met collega's intern. Medewerkers van Veiligheid & Wijken zijn het anker in de wijk en weten wat er speelt in de (multiculturele) samenleving, in de eigen stad, maar ook bij andere grote steden, ministeries en andere ketenpartners. Ze staan vooraan als het gaat om innovatie, daadkracht en actiegerichtheid. De afdeling heeft ca. 250 medewerkers en bestaat uit zeven teams: Wijken, Beleid & Strategie, Fraudebestrijding, Toezicht & Handhaving, Stadstoezicht, Leerplicht/ RMC en team Persoonsgerichte aanpak/ Zorgveiligheidshuis.
Team Fraudebestrijding
Het team Fraudebestrijding maakt deel uit van de afdeling Veiligheid & Wijken. De kerntaak van team Fraudebestrijding is het voorkomen en bestrijden van fraude met uitkeringen, WMO en Jeugdwet gelden. De medewerkers van het team leveren zo direct en indirect hun bijdrage aan een rechtmatige verstrekking van de uitkering en zorggelden. Bij gemeentebrede handhavingsacties wordt de handhaver fraudebestrijding (sociaal rechercheur) regelmatig betrokken. Tilburg verricht ook handhavingsactiviteiten voor gemeenten in de regio.
Team Veiligheid Intelligence & Beleid
Het team Veiligheid Intelligence en Beleid maakt deel uit van de afdeling Veiligheid & Wijken. Vanuit het team worden de veiligheidsvraagstukken in de stad aangepakt. Het team zorgt verder voor beleidsontwikkeling, criminologisch en veiligheidsadvies en veiligheidsanalyses. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met veel in- en externe partners in de stad en het gemeentebestuur. Het team innoveert, ontwikkelt en legt verbanden tussen (landelijke, regionale en lokale) ontwikkelingen en vertaalt ze naar de Tilburgse situatie.https://www.connexys.nl/tilburgsite/page.html?p_sfw_id=303&adv_...
1 Dec 2017
Yvonne Welings
Teamleider Informatiebeheer gemeente Noordoostpolder
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/teamleider-informatiebeh...
2 Dec 2017
Yvonne Welings
Vacature pragmatische archiefinspecteur Noord-Hollands Archief
http://noord-hollandsarchief.nl/images/Over_ons/vacatures/Vacature_...
5 Dec 2017
Marja Disveld
Vacature medewerker DIV. De gemeente Aalten heeft volop ambities, jij ook?. Grijp dan je kans in deze leuke functie.
Vacature%20medewerker%20Documentaire%20Informatievoorziening.pdf
8 Dec 2017
Yvonne Welings
Ter versterking van het team Informatie zijn wij op zoek naar een:
Data-Analist (36 uur per week)
http://www.etten-leur.nl/dsresource?objectid=64af3756-49a9-4608-a01...
9 Dec 2017
Yvonne Welings
Functioneel Beheerder Documenten en Rapportages
Rijswijk | Fulltime
https://www.agconnect.nl/vacature/functioneel-beheerder-documenten-...
9 Dec 2017
Yvonne Welings
Adviseur Archief- en Informatiebeheer Zuiden van Nederland
https://www.freelance.nl/opdracht/786284-adviseur-archief-en-inform...
9 Dec 2017
Yvonne Welings
Changemanager archief transitie
https://www.maandag.nl/Vacature-detail/1547/5555903/Changemanager-a...
10 Dec 2017
Yvonne Welings
De afdeling Research Services zoekt voor de subafdeling Collectie Informatie per direct een:
Informatiespecialist
voor 36 uur per week
https://www.rijksmuseum.nl/nl/organisatie/vacatures/informatiespeci...
Functie
Samen met een team van informatiespecialisten onder leiding van een coördinator ben je verantwoordelijk voor de informatie over de zeer omvangrijke objectcollectie van het Rijksmuseum. Deze groeit door grootschalige registratie-, digitaliserings- en onderzoeksprojecten razendsnel. De komende jaren wordt daarnaast ook extra aandacht geschonken aan de activering en digitalisering van de objectdocumentatie van het Rijksmuseum en de ontsluiting van digitale onderzoeksdata.
Het team van informatiespecialisten bewaakt de procedures, handleidingen, instructies en werkprocessen met betrekking tot de collectieregistratie, beheer en ontsluiting van collectie- en onderzoeksdata, de verwerving, digitalisering en ontsluiting van objectdocumentatie en tot slot ook de informatiedienstverlening met betrekking tot de museumcollecties. Als informatiespecialist werk je in een team maar kan je ook voor bepaalde eigen projecten samenwerken met tijdelijke medewerkers en/of stagiaires die zelf dienen te worden aangestuurd.
Het zwaartepunt binnen deze functie ligt bij object-documentatie en het informatiebeheer op basis van het collectie management systeem Adlib. De informatiespecialist zorgt voor:
· Opzetten en uitvoeren van projecten gericht op digitalisering en ontsluiting van objectdocumentatie.
· In samenwerking met onderzoekers van het Rijksmuseum doorontwikkelen, implementeren en monitoren van richtlijnen en procedures voor duurzaam beheer en ontsluiting van onderzoeksdata en digital-born objectdocumentatie.
· Beheren en ontwikkelen van procedures en bijbehorende handleidingen met betrekking tot informatiebeheer in Adlib, in nauw overleg met de gebruikers.
· In kaart brengen en prioriteren van door gebruikers gewenste functionaliteiten in Adlib en deze in nauwe samenwerking met de applicatiebeheerder vertalen naar functionele specificaties.
· Functioneel beheer workflows en procedures op intranet gerelateerd aan collectieverwervingen en objectdocumentatie.
· Beantwoorden en beheren van informatievragen in verband met de collecties.
· Ondersteuning van collectieverhuizing- en registratieprojecten met informatie- en databeheer
13 Dec 2017
Carin Sustring
De gemeente Leeuwarden is op zoek naar een Functioneel Applicatiebeheerder Onderwijs. Heb je interesse of wil je meer weten?
Lees dan verder!
Functioneel Applicatiebeheerder onderwijs
19 Dec 2017
Jolanda de Jong
Medewerker Informatiebeheer - Onderzoeksraad voor Veiligheid - Den Haag
23 Dec 2017
Yvonne Welings
Div medewerker fulltime met ervaring gemeentelijk archief in Hellevoetsluis
https://www.randstad.com/jobs/nederland/div-medewerker-fulltime-met...
23 Dec 2017