Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
De Hogeschool van Amsterdam (HvA) is m.i.v. 1 augustus 2015 voor de opleiding Media, Informatie en Communicatie (MIC) op zoek naar docent Archivistiek: www.hva.nl/vacatures
Het Nationaal Archief zoekt enthousiaste informatieanalisten/projectleiders, schaal 11, aanstelling tijdelijk tot 1 januari 2017, max 36 uur, min 32 uur per week.
Afdeling Infrastructuur en Services
De afdeling Infrastructuur en Services is verantwoordelijk voor de geautomatiseerde en niet-geautomatiseerde Informatievoorziening (IV) binnen de gehele organisatie.
Het Nationaal Archief is sterk in beweging. Er loopt een aantal grote projecten om te zorgen dat informatie – op papier maar vooral ook digitaal - nu en in de toekomst beschikbaar, toegankelijk en herbruikbaar is en blijft. Daarvoor wordt steeds nauwer samengewerkt met de collega-archiefinstellingen van het Nationaal Archief: de Regionaal Historische Centra (RHC’s). Daarnaast transformeert het Nationaal Archief naar een “shared service center” voor de RHC’s en de departementen. Voor deze ontwikkelingen zijn de Informatieanalisten/projectleiders onontbeerlijk
Functieomschrijving
Je bent verantwoordelijk voor één of meer applicaties die het Nationaal Archief gebruikt voor zijn primaire en secundaire taken;
Je bent het schakelpunt tussen enerzijds de interne en externe klant (veelal de key users van de applicatie) en anderzijds de partij die de betreffende applicatie beheert. De applicatie kan een maatwerkapplicatie zijn, een off-the-shelf applicatie met maatwerk componenten of een off-the-shelf applicatie zonder maatwerk.
Je beoordeelt de wensen (tot aanpassing van de applicatie) die via de key users worden gemeld. Past de wens tot aanpassing bijvoorbeeld binnen de huidige architectuur?
Je coördineert het proces van storingen verhelpen en wijzigingen (laten) aanbrengen. Het aanvragen van impactanalyses, het organiseren van acceptatietesten en het coördineren van releases behoren tot de dagelijkse werkzaamheden
Je bespreekt de wensen vanuit de gebruikersorganisatie in het applicatieportfolioteamoverleg, waarin alle informatieanalisten/projectleiders zitting hebben en stelt in samenspraak met de beherende partij de impact van die wensen vast.
Bij grotere applicatiewijzigingen treedt de informatieanalist op als projectleider.
Je beschikt over een WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding op het gebied van (bedrijfskundige) informatica. Je beschikt over specifieke kennis van ICT toepassingen waarbij ervaring met ICT toepassingen in een archief- of soortgelijke instelling tot aanbeveling strekt. Je hebt meerjarige ervaring met functioneel beheer en een ruime ervaring met het werken in projecten, bij voorkeur ook als projectleider en/of scrummaster. Tevens heb je ervaring met PRINCE2. Je bent vertrouwd met ASL/BiSL incident- problem- en change- configurationmanagementprocessen. Je kunt gebruikerswensen en technische randvoorwaarden met elkaar verbinden en hierover heldere adviezen uitbrengen in woord en geschrift. Ervaring met digitale werkprocessen, digitaal archiefmateriaal en applicaties binnen een archiefcontext strekt tot aanbeveling. Ervaring met een serviceorganisatie is een pre. Verder ben je goed in: plannen en organiseren, zelfstandig werken en documenteren. Je bent een doorzetter. Verder wordt van je verwacht dat je flexibel, creatief, innovatief en oplossingsgericht bent. Uiteraard heb je een klantgerichte instelling en vind je het leuk om samen te werken. Resultaatgerichtheid, samenwerken en externe oriëntatie zijn kerncompetenties die voor alle medewerkers van het Nationaal Archief gelden.
Over de inhoud van de functie kan je contact opnemen met Remco Verdegem, applicatieportfoliomanager 06-31903263 of per e-mail remco.verdegem@nationaalarchief.nl
Een gemiddelde SOD1'er zit tegenwoordig al in 7. Kijkend naar het max salaris kom je wel op 6 uit. Dit klinkt een beetje als 'een 18-jarige met 20 jaar werkervaring'.
Zegt dit iets over kwaliteit? Ik ben gewend dat provinciale archieven kwaliteit eisen van de gemeenten. Terecht! Maar als het provinciaal archief voor een dubbeltje op de éérste rang wil zitten, kan het zélf geen kwaliteit leveren.
Ik heb ze via de mail gevraagd of ze voor deze schaal een serieuze reactie verwachten. Als antwoord kreeg ik dat ze mijn sollicitatie in goede orde hebben ontvangen.
Een organisatie kan natuurlijk vragen wat ze willen. Of ze dan ook krijgen wat ze willen is de vraag.
En als je mailt naar vacatures@..... Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je automatisch bericht krijgt dat je sollicitatie ontvangen is. Immers is dit het kanaal via waar het Gelders Archief de kandidaten wenst te ontvangen. In mijn ogen niet erg raar.
En een schaal 6 met uitloop naar 7 is voor een (bijna) HBO niet eens zo verkeerd. Alleen vermoed ik dat de gekozen kandidaat vanaf dag 1 om zich heen gaat kijken of er ergens anders niet een beter betaald baantje is.
Het leest als het binnen alle marktsegmenten gebruikelijke HRM-trucje om tijdelijk personeel binnen te halen : geef ze een tijdelijke aanstelling en biedt aan de onderkant van het functieniveau. Dat is lekker goedkoop, goedkoper dan een interimmer, en de betrokkene zal meestal hard werken om uiteindelijk een vaste aanstelling te krijgen. De verantwoordelijk HRM-manager heeft doorgaans goed voor zichzelf gezorgd.
Mijn advies : als je baan + omgeving leuk vindt gá ervoor, maar zorg dat je lopende het jaar van aanstelling snel opties ontwikkelt waardoor je onmisbaar bent of direct elders terecht kunt. Anders heb je aan het eind van het jaar geen onderhandelingspositie.
Met spoed gezocht: trainee informatie adviseur in de regio van Enschede! Ben jij een HBO / WO afgestudeerde Young Professional met ambitie in het Informatie Management vakgebied? En wil jij je graag verder ontwikkelen? Bekijk dan onze vacature en reageer snel! https://lnkd.in/dXQ7X_9
Op dit moment zijn we door het hele land op zoek naar enthousiaste trainees voor het Mailprofs Traineeship tot Informatie Adviseur!! Na een informele informatiebijeenkomst, strenge screening en een tweetal werving en selectiegesprekken kiezen wij 10.
Voor een gemeente in de Regio oost Brabant ben ik opzoek naar een functioneel beheerder DECOS. Ben je na de zomer beschikbaar of ken je iemand, dan kom ik graag met je in contact. Ik ben bereikbaar op nr 06-41831772 dan wel via mail eveliene.mensonides@maandag.nl
Voor een gemeente in de regio Eindhoven zijn wij opzoek naar een I&A Adviseur binnen de groep informatievoorziening. Heb jij de benodigde ervaring en heb je interesse? Bel voor informatie 06-41831772 dan wel via mail eveliene.menosnides@maandag.nl
Yvonne Welings
http://www.algemenebestuursdienst.nl/werving-en-selectie/inhoud/vac...
21 Mei 2015
Yvonne Welings
http://www.indeed.nl/cmp/Finance-Consultancy-Hendrikse/jobs/Project...
21 Mei 2015
Yvonne Welings
Collectiebeheerder Gelders Archief link
22 Mei 2015
Yvonne Welings
Medewerker Stadswinkel/KCC gemeente Tilburg
link
22 Mei 2015
Yvonne Welings
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/junior-informatiemanager...
23 Mei 2015
Yvonne Welings
https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/detail/servicemanager-7
26 Mei 2015
Hogeschool van Amsterdam
De Hogeschool van Amsterdam (HvA) is m.i.v. 1 augustus 2015 voor de opleiding Media, Informatie en Communicatie (MIC) op zoek naar docent Archivistiek: www.hva.nl/vacatures
26 Mei 2015
Yvonne Welings
Docent archivistiek Hogeschool van Amsterdam
http://www.hva.nl/vacatures/741029/docent-Archivistiek-(0,8-–-1,0-fte)
26 Mei 2015
Yvonne Welings
https://www.ictu.nl/ictu-werkt/vacatures/
26 Mei 2015
Yvonne Welings
http://www.becis.nl/trainee-informatieadviseur/
29 Mei 2015
Yvonne Welings
http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/functiebeschrijving-rma-beh...
30 Mei 2015
Yvonne Welings
http://www.kb.nl/organisatie/vacatures-en-stages/moderator-landelij...
30 Mei 2015
Yvonne Welings
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/6358977/archiefmedewer...
31 Mei 2015
Yvonne Welings
Werkleider post Weener groep 's-Hertogenbosch
https://vacatures.werkenbijs-hertogenbosch.nl/vacature/430/Werkleid...
2 Jun 2015
Yvonne Welings
https://www.eurojobs.com/job/2910420/werk-consultant-projectleider-...
5 Jun 2015
Yvonne Welings
Adviseur digitale media gemeente Tilburg
http://www.connexys.nl/tilburgsite/page.html?p_sfw_id=303&adv_a...
8 Jun 2015
Yvonne Welings
Functioneel apllicatiebeheerder sociaal domein gemeente Breda
http://www.intermediair.nl/vacature/6354457/Functioneel%20applicati...
8 Jun 2015
Yvonne Welings
Medewerker DIV Gorinchem
http://www.vacaturebase.nl/850198/vacatures/Medewerker-Documentair-...
8 Jun 2015
Yvonne Welings
Interne auditmedewerker gemeente Oosterhout (niet-financieel !)
http://www.intermediair.nl/vacature/6377207/Interne%20auditmedewerk...
8 Jun 2015
Yvonne Welings
http://www.niod.nl/sites/niod.nl/files/Vacature%20-%20Programmamana...
10 Jun 2015
Remke Verdegem
Het Nationaal Archief zoekt enthousiaste informatieanalisten/projectleiders, schaal 11, aanstelling tijdelijk tot 1 januari 2017, max 36 uur, min 32 uur per week.
Afdeling Infrastructuur en Services
De afdeling Infrastructuur en Services is verantwoordelijk voor de geautomatiseerde en niet-geautomatiseerde Informatievoorziening (IV) binnen de gehele organisatie.
Het Nationaal Archief is sterk in beweging. Er loopt een aantal grote projecten om te zorgen dat informatie – op papier maar vooral ook digitaal - nu en in de toekomst beschikbaar, toegankelijk en herbruikbaar is en blijft. Daarvoor wordt steeds nauwer samengewerkt met de collega-archiefinstellingen van het Nationaal Archief: de Regionaal Historische Centra (RHC’s). Daarnaast transformeert het Nationaal Archief naar een “shared service center” voor de RHC’s en de departementen. Voor deze ontwikkelingen zijn de Informatieanalisten/projectleiders onontbeerlijk
Functieomschrijving
Je beschikt over een WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding op het gebied van (bedrijfskundige) informatica. Je beschikt over specifieke kennis van ICT toepassingen waarbij ervaring met ICT toepassingen in een archief- of soortgelijke instelling tot aanbeveling strekt. Je hebt meerjarige ervaring met functioneel beheer en een ruime ervaring met het werken in projecten, bij voorkeur ook als projectleider en/of scrummaster. Tevens heb je ervaring met PRINCE2. Je bent vertrouwd met ASL/BiSL incident- problem- en change- configurationmanagementprocessen. Je kunt gebruikerswensen en technische randvoorwaarden met elkaar verbinden en hierover heldere adviezen uitbrengen in woord en geschrift. Ervaring met digitale werkprocessen, digitaal archiefmateriaal en applicaties binnen een archiefcontext strekt tot aanbeveling. Ervaring met een serviceorganisatie is een pre. Verder ben je goed in: plannen en organiseren, zelfstandig werken en documenteren. Je bent een doorzetter. Verder wordt van je verwacht dat je flexibel, creatief, innovatief en oplossingsgericht bent. Uiteraard heb je een klantgerichte instelling en vind je het leuk om samen te werken. Resultaatgerichtheid, samenwerken en externe oriëntatie zijn kerncompetenties die voor alle medewerkers van het Nationaal Archief gelden.
Over de inhoud van de functie kan je contact opnemen met Remco Verdegem, applicatieportfoliomanager 06-31903263 of per e-mail remco.verdegem@nationaalarchief.nl
11 Jun 2015
Yvonne Welings
projectleider digitalisering belastingen
http://aserio.nl/actuele-vacatures/projectleider-digitalisering-bel...
13 Jun 2015
Yvonne Welings
vindingrijke adviseur probiblio
http://www.probiblio.nl/over-probiblio/vacatures?pi=84&news_ite...
13 Jun 2015
Marco Klerks
Assistent digitalisering bij de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (KMSKB) te Brussel
14 Jun 2015
Marco Klerks
Teamleider Document Management bij het CAK te Den Haag
14 Jun 2015
Marco Klerks
Informatiespecialist bij het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG) te Den Haag
14 Jun 2015
Yvonne Welings
Vijf vacatures bij het Centraal Bureau voor Genealogie, o.a. informatiespecialist
http://www.cbg.nl/index.php/1188/Vijf-vacatures-bij-het-CBG?newsid=...
17 Jun 2015
Rocco Janssen
De provincie Noord-Holland zoekt twee tijdelijke recordmanagers.
uitvraag%20recordmanager.docx
19 Jun 2015
Yvonne Welings
Het Gelders Archief is op zoek naar een medewerker publiek (minimaal 32 uur per week)
http://www.geldersarchief.nl/organisatie/vacature-medewerker-publiek
19 Jun 2015
Erik Müller
Een gemiddelde SOD1'er zit tegenwoordig al in 7. Kijkend naar het max salaris kom je wel op 6 uit. Dit klinkt een beetje als 'een 18-jarige met 20 jaar werkervaring'.
22 Jun 2015
Adriaan J. Jobse
Zegt dit iets over kwaliteit? Ik ben gewend dat provinciale archieven kwaliteit eisen van de gemeenten. Terecht! Maar als het provinciaal archief voor een dubbeltje op de éérste rang wil zitten, kan het zélf geen kwaliteit leveren.
22 Jun 2015
Richard Wernars
Ik heb ze via de mail gevraagd of ze voor deze schaal een serieuze reactie verwachten. Als antwoord kreeg ik dat ze mijn sollicitatie in goede orde hebben ontvangen.
23 Jun 2015
Marc Bonnes
Kweste van vraag en aanbod. Mijn dochter heeft HBO rechten en is bijna klaar met de universiteit. Ook zij kreeg bij het OM schaal 6.
23 Jun 2015
Jan-Jaap Fleurke
Een organisatie kan natuurlijk vragen wat ze willen. Of ze dan ook krijgen wat ze willen is de vraag.
En als je mailt naar vacatures@..... Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je automatisch bericht krijgt dat je sollicitatie ontvangen is. Immers is dit het kanaal via waar het Gelders Archief de kandidaten wenst te ontvangen. In mijn ogen niet erg raar.
En een schaal 6 met uitloop naar 7 is voor een (bijna) HBO niet eens zo verkeerd. Alleen vermoed ik dat de gekozen kandidaat vanaf dag 1 om zich heen gaat kijken of er ergens anders niet een beter betaald baantje is.
Werkse en gegroet, Jan-Jaap
23 Jun 2015
Peter Westerhof LL.M MIM
Het leest als het binnen alle marktsegmenten gebruikelijke HRM-trucje om tijdelijk personeel binnen te halen : geef ze een tijdelijke aanstelling en biedt aan de onderkant van het functieniveau. Dat is lekker goedkoop, goedkoper dan een interimmer, en de betrokkene zal meestal hard werken om uiteindelijk een vaste aanstelling te krijgen. De verantwoordelijk HRM-manager heeft doorgaans goed voor zichzelf gezorgd.
Mijn advies : als je baan + omgeving leuk vindt gá ervoor, maar zorg dat je lopende het jaar van aanstelling snel opties ontwikkelt waardoor je onmisbaar bent of direct elders terecht kunt. Anders heb je aan het eind van het jaar geen onderhandelingspositie.
23 Jun 2015
Gerita Loonstra-Nijkamp
23 Jun 2015
Eveliene Mensonides
Voor een gemeente in de Regio oost Brabant ben ik opzoek naar een functioneel beheerder DECOS. Ben je na de zomer beschikbaar of ken je iemand, dan kom ik graag met je in contact. Ik ben bereikbaar op nr 06-41831772 dan wel via mail eveliene.mensonides@maandag.nl
http://maandag.nl/Vacatures/vacature-Functioneel-beheerder-Decos-90...
24 Jun 2015
Yvonne Welings
Functioneel applicatiebeheerder gemeente Hilversum
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/functioneel-applicatiebe...
25 Jun 2015
Henry van der Zwan
Provincie Noord-Holland (Haarlem) zoekt DIV medewerker A via Start People tot 5 oktober (32 u)
25 Jun 2015
Eveliene Mensonides
Voor een gemeente in de regio Eindhoven zijn wij opzoek naar een I&A Adviseur binnen de groep informatievoorziening. Heb jij de benodigde ervaring en heb je interesse? Bel voor informatie 06-41831772 dan wel via mail eveliene.menosnides@maandag.nl
25 Jun 2015
Henry van der Zwan
Teamleider Informatie gemeente Oldenzaal Twente Overijssel 36 u
26 Jun 2015
Yvonne Welings
Projectsecretaresse visitatiecommissie dienstverlening, informatiebeleid en informatieveiligheid
(parttime 20 uur/week incl. ADV)
https://www.vng.nl/files/vng/20150622_vacature_projectsecretaresse_...
3 Jul 2015
Yvonne Welings
Allround medewerker burgerzaken gemeente Hilvarenbeek
http://www.hilvarenbeek.nl/over-bestuur/vacatures_3337/item/vacatur...
3 Jul 2015
Yvonne Welings
Manager collecties bij Atria
http://www.atria.nl/atria/nl/actueel/nieuwsoverzicht/_pid/column2_1...
5 Jul 2015
Henry van der Zwan
Teammanager Proces en Informatiemanagement gemeente Amsterdam 36 u vast
6 Jul 2015
Ronald Rommelse
Het Stadsarchief Rotterdam heeft een vacature voor een archivaris / expe4rt informatiebeheer. Solliciteren voor 12 juli. Voor meer informatie:
https://rotterdam.taleo.net/careersection/rdam/jobdetail.ftl?job=15...
6 Jul 2015
Yvonne Welings
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/senior-adviseur-informat...
8 Jul 2015
Yvonne Welings
Medewerker digitalisering gemeente Heerde
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/medewerker-digitaliserin...
9 Jul 2015
Yvonne Welings
Adviseur e-dienstverlening gemeente Zuidplas
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/adviseur-e-dienstverleni...
9 Jul 2015
Yvonne Welings
Enthousiaste trainee die net is afgestudeerd in het werkgebied "bestuurlijke informatievoorziening in Noord-Oost-Brabant
http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/trainee-informatiserings...
9 Jul 2015