Waardering en Selectie

Binnen deze groep vindt discussie en informatie-uitwisseling plaats over onderwerpen die verband houden met waardering en selectie van archiefdocumenten en andere informatie.

Verklaring van vernietiging voor e-mails

Het bericht van Yvonne van 29 september j.l. op onderstaand prikbord triggerde mij. Vooral haar vraag over een verklaring van vernietiging van e-mails.

Ik vraag me af hoe je dit in de praktijk moet regelen? Welke gegevens zouden hier dan op moeten staan? Zeker in het geval van persoonlijke mailboxen kan je m.i. geen goede beschrijving geven wat je nu precies vernietigd. Of is een beschrijving in de zin van persoonlijke mailbox van medewerker X met de hoeveelheid mails en grootte van de mailbox voldoende? 

Wanneer doe je dat? Na uitdiensttreding van de medewerker? En wat als je een bewaartermijn op de informatie van een (functionele) mailbox hebt gezet? Of is dit helemaal niet nodig in jullie ogen?

Heeft er iemand hier al ervaring mee? 

Load Previous Replies