Vacatures

Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.

Load Previous Comments
  • Yvonne Welings

    Ondersteunend medewerker Functioneel Beheer provincie Noord-Brabant.

    http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/ondersteunend-medewerker...

  • Niels van Driel

    Medewerkers studiezaal en archiefbeheer Gooise Meren en Huizen

    Het Gemeentearchief Gooise Meren en Huizen is op zoek naar een:

    Medewerker studiezaal en beheer archieven
    voor 24 uur per week

    Wij zoeken een archiefmedewerker die ons team twee jaar komt versterken en ons impulsen geeft voor de doorontwikkeling van een klassieke naar een moderne archiefdienst. Ongeveer de helft van het dienstverband zal worden besteed aan studiezaaldiensten. De andere helft wordt ingevuld met taken en projecten op het terrein van het archiefbeheer.

    De studiezaalgerelateerde inzet betreft:

    • Ontvangen en verwijzen bezoekers en het koppelen van hun vragen aan de archieven en collecties die het gemeentearchief beheert
    • Beantwoorden schriftelijke informatieverzoeken
    • Verrichten lokaal onderzoek t.b.v. kleine publicaties op de website en in tijdschriften

    De medewerker houdt zich verder bezig met de volgende archivistische taken:
    • Invulling geven aan de uitvoering van procedures, wetten en regelgeving op het terrein van archiefbeheer
    • Ordenen, selecteren en beschrijven papieren en digitale documenten (inventarisatiewerkzaamheden)
    • Beheren beeldbank
    • Bijdragen aan materiële verzorging
    • Begeleiden vrijwilligers bij hun werkzaamheden

    Profiel:
    Wij zijn op zoek naar iemand die:

    • Het diploma Archivistiek A of B bezit dan wel de opleiding daarvoor bijna heeft behaald of een historicus met ervaring in het bewerken van archieven
    • Aantoonbare historische interesse en kennis heeft; kennis van de regio is een pré
    • Affiniteit heeft met de missie en taken van een archiefdienst en het beheer van historische archieven en collecties
    • Ervaring heeft met de structuur van historische archieven
    • Dienstverlenend is ingesteld en tegelijk capabel is om met soms (te) veeleisend publiek om te gaan
    • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden bezit
    • In staat is gestructureerd, planmatig en zo zelfstandig mogelijk te werken

    Het gemeentearchief beheert de overgebrachte archieven van de gemeenten Gooise Meren en Huizen en houdt toezicht op het informatiebeheer van de aangesloten gemeenten. De archiefdienst is gehuisvest in een monumentaal pand in de oude vestingstad Naarden.

    Arbeidsvoorwaarden
    Het salaris is maximaal € 3.280,-- bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 8).Het salaris is exclusief 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 6%. Inschaling vindt plaats al naar gelang opleiding en ervaring. De gemeente Gooise Meren kent een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden.

    Informatie
    Als je meer informatie wil over deze functie, kun je contact opnemen met de gemeentearchivaris, Niels van Driel, n.vandriel@gooisemeren.nl of 0654210396.

    Belangstelling
    Mail uiterlijk 24 oktober 2016 een brief met een korte en bondige motivatie en een curriculum vitae aan de afdeling Facilitaire Zaken, Postbus 6000, 1400 HA Bussum. Vermeld dat het gaat om de vacature Medewerker Gemeentearchief. Het mailadres is sollicitatie@gooisemeren.nl. De gesprekken zijn gepland op maandagmiddag 31 oktober.

  • Hans Zwaanswijk

  • Yvonne Welings

    https://socialhistory.org/en/jobs/vacature-hoofd-dienstverlening-en...

    Vacature: Hoofd Dienstverlening en Collectiebehoud ISSG

  • Yvonne Welings

    Afdelingsmanager Informatievoorziening cluster Bedrijfsvoering gemeente Amsterdam

    http://www.algemenebestuursdienst.nl/vacatures-en-loopbaan/inhoud/v...

  • Yvonne Welings

  • Chantal van Kester

    Wij zoeken nieuw talent voor ons traineeship Informatiemanagement

    Ons traineeship biedt een combinatie van vakkennis, werkervaring en coaching door professionals. Als trainee ben je onderdeel van het VHIC netwerk waarin we verschillende specialismen verenigen. Gedurende het traineetraject combineer je het opdoen van werkervaring met het volgen van een vakopleiding. Je maakt kennis met verschillende soorten projecten en een diversiteit aan klantgroepen. Tijdens het traineetraject groei je door middel van werkervaring in een richting die bij jou past. Daarbij wordt je begeleid door ervaren collega’s.


    Concreet ga je onder andere aan de slag met:

    ● Postregistratie, dossiervorming en archiefbewerking
    ● Ondersteunen en adviseren bij zaakgericht werken en digitaliseringsprojecten
    ● Beheren, structureren en toegankelijk maken van informatie
    ● Informatiesystemen in organisaties implementeren en beheren
    ● Het ontwikkelen van visie en beleid op het gebied van informatiemanagement

    Wat zoeken wij?
    Wij zijn op zoek naar nieuw talent die beschikken over persoonlijke kenmerken als zelfstandigheid, flexibiliteit, enthousiasme en een flinke dosis inzet. En uiteraard ook de gedrevenheid om je in dit vakgebied verder te verdiepen. Ook wil je graag deel uitmaken van een netwerk van professionals, van wie je kan leren, met wie je kan sparren en die je een frisse vernieuwende kijk bieden op informatiemanagement. Omdat onze klanten zich door het hele land bevinden hebben we een voorkeur voor kandidaten die woonachtig zijn in het midden van het land en die in het bezit zijn van een rijbewijs.


    Functie-eisen 

    ● Een afgeronde HBO/WO-opleiding, bij voorkeur op het gebied van informatiemanagement.
    ● Aantoonbare interesse in het vakgebied informatiemanagement;
    ● Een analytische en gestructureerde instelling;
    ● Uitstekende communicatieve vaardigheden en een klantgerichte houding.


    *Een i-Matchtest maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.


    Interesse?

    Heb je belangstelling? Stuur dan een uitgebreide motivatiebrief met CV per e-mail naar pz@vhic.nl t.a.v. Chantal Torenvlied.

  • Yvonne Welings

    https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/senior-medewerker-verw...

    Senior medewerker verwerven en beheren digitale archieven

    Nationaal Archief

  • Sanne van Leeuwen

    Wij zoeken een:

    Functioneel applicatiebeheerder / kwaliteitsmedewerker Green Valley Suite

    Gemeente Langedijk
    Vroedschap 1, Zuid-Scharwoude

    Salaris

    Gebaseerd op functieschaal 10 (max. € 4.105,- bruto per maand).

    Dienstverband

    Tijdelijk, Detachering

    Uren per week

    36 uren per week

    Opleidingsniveau

    HBO

    Functieomschrijving

    • het zorgdragen voor en adviseren over de kwaliteit van de informatievoorziening en de administratieve organisatie van de afdeling publiekszaken;
    • het functioneel beheren van de Green Valley Suite;
    • het analyseren en beschrijven van de werkprocessen en het inrichten van de werkprocessen in de Green Valley Suite;
    • het mede uitvoeren van interne controleonderzoeken op het gebied van getrouwheid, rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid van de werkprocessen;
    • het controleren op de naleving van kwaliteitseisen, procedures en richtlijnen;
    • het formuleren van functionele eisen ten aanzien van de vakapplicatie(s);
    • het beoordelen, selecteren en testen van functionele wijzigingen;
    • het implementeren van nieuwe modules (opleiden en in productie ondersteunen);
    • het aanvragen van softwarewijzigingen;
    • de vertegenwoordiging van de afdeling in interne en externe gebruikersoverleggen met betrekking tot de in gebruik zijn de vakapplicatie(s);
    • het zorgdragen voor het verhelpen van applicatiestoringen;
    • het opstellen en beheren van handleidingen en gebruikersdocumentatie ten behoeve van gebruik van de vakapplicatie(s);
    • het ondersteunen van gebruikers bij het gebruik van de vakapplicatie(s) en de daaraan gekoppelde apparatuur;
    • het signaleren en rapporteren van eisen, wensen en opleidingsbehoeften bij gebruikers;
    • het signaleren en rapporteren over (onjuist) gebruik van de vakapplicatie(s) door gebruikers en het doen van verbetervoorstellen;
    • de gegevensuitwisseling met ketenpartners;
    • het verzorgen van managementrapportages;
    • het vakinhoudelijk onderhouden van contacten met de ICT-afdeling en leverancier(s);
    • het desgevraagd ondersteunen bij de uitvoering van de afdelingstaken.

    Functie-eisen

    • Je hebt Hbo werk- en denkniveau;
    • Je beschikt over kennis van het functioneel beheer;
    • Je heb ervaring met de Green Valley Suite dan wel een soortgelijk zaaksysteem, antwoordportaal en CMS en DMS (Alfresco);
    • Je bent bekend met ITIL en BISL;

    Arbeidsvoorwaarden

    Tijdelijk voor 1 jaar : inhuur via payrolling of via detachering vanuit eigen organisatie.

    Sollicitatieprocedure

    Je schriftelijke sollicitatie kan je vóór 26 oktober 2016 richten aan het college van burgemeester en wethouders van Langedijk,  Postbus 15, 1723 ZG Noord-Scharwoude of naar e-mail sollicitatie@gemeentelangedijk.nl. 

  • Charles Jeurgens

    Universiteit van Amsterdam, Mediastudies zoekt een docent voor het onderwijsteam Archival and Information Studies, 8-12 uur per week.

    De docent houdt zich in het bijzonder bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van onderwijsactiviteiten en het begeleiden van studenten die in het kader van de master Archiefwetenschap in het leerwerktraject (duale deel van de opleiding) aan het werk gaan in de beroepspraktijk. Daarnaast kan van de docent onderwijs worden gevraagd in de BA en de MA Media and Information voor onderwijs op het terrein van Archief- en informatiewetenschap. Kandidaten zijn stevig geworteld in de beroepspraktijk en kunnen aantonen dat ze op actieve wijze deelnemen aan innovatieve projecten in de archief- en informatiesector en hebben bij voorkeur ervaring met doceren op academisch niveau. 

    Vacaturetekst Docent Archiefwetenschap

  • Yvonne Welings

    Vacature afdelingshoofd Informatie en Facilitair

    De gemeente Vlaardingen heeft een vacature voor de functie van afdelingshoofd Informatie en Facilitair (v/m) voor de duur van twee jaar voor 36 uur per week (100%).

    Ben jij die inspirerende verandermanager? Die manager die de afdeling gericht op Informatie en Facilitair meeneemt in bestuurlijke en maatschappelijke ontwikkelingen en die vertaalt in een heldere blik op de toekomst voor de afdeling? Die (strategische) visie, kennis en ervaring heeft op het gebied van informatiedomein en digitalisering? En die in staat is om een afdeling opnieuw vorm te geven?

    Vlaardingen is havens, haring, water, groen, historie en sociaal aan de Nieuwe Maas! Bij de gemeente Vlaardingen staan de ramen en deuren open. Samen met inwoners, ondernemers en organisaties in onze stad werken we aan de ontwikkeling van Vlaardingen. Onze werkomgeving verandert en onze organisatie verandert mee. Dat doen we professioneel, vanuit gelijkwaardigheid en met lef. We zijn op zoek naar talenten om dit samen met ons verder vorm te geven. Eigen initiatief waarderen we en we zien je het liefst zo veel mogelijk samen met Vlaardingers actief voor onze stad. Samen werken we aan beloofde resultaten, met ruimte om te leren én een gevoel van trots.

    De gemeente Vlaardingen heeft een vacature voor de functie van: Afdelingshoofd Informatie en Facilitair v/m voor de duur van twee jaar 36 uur per week (100%)

    http://www.vlaardingen.nl/Bestuur_Organisatie/Gemeentelijke_organis...

  • Yvonne Welings

    Gezocht: een stagiaire met affiniteit voor ICT en digitale vaardigheden. Wanneer: zo snel mogelijk. Hoe lang? Minimaal een maand, maximaal 6 maanden. Opdracht? Test ontwikkelen en uitzetten om het basisniveau digitale vaardigheden te onderzoeken van medewerkers Gemeente Dongen. O.B.V. de resultaten eventueel helpen met het opzetten, organiseren en verzorgen van korte trainingen. #stage #hrm #digitalevaardigheden

  • Yvonne Welings

  • Frans Smit

  • Yvonne Welings

    De Regionale Service Organisatie Midden-Oosten in Amman (verder: RSO MIO) zoekt voor een periode van 4-6 maanden een stagiair(e). De stagiair(e) wordt breed betrokken bij de dagelijkse werkzaamheden op de RSO.
     
    De focus ligt op de verbetering van de interne communicatie en het informatiemanagement. Onderdeel van de stage is het in kaart brengen van de interne en externe informatie-uitwisseling en het zoeken naar verbetermogelijkheden. Doelen zijn een goede uitwisseling van informatie en een adequate digitale opslag en terugvindbaarheid ervan in de systemen SharePoint en HPE Records Manager (HP TRIM).
     
    RSO MIO biedt je een uitdagende, leerzame en veelzijdige stage, waarbij je de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen. Het is een unieke kans om zelfstandig ervaring op te doen in een dynamische, internationale werkomgeving. De verschillende afdelingen binnen de RSO bieden je kans om kennis te maken met de regio Midden-Oosten.
  • Yvonne Welings

  • Frans Smit

    Hoodarchivaris bij de Vrije Universiteit. http://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=f7421b9de6c21990
  • Yvonne Schouten

  • Jildou van der Bles

    VACATURE

     

    Voor het cluster Middelen zijn wij op zoek naar een tijdelijke inhuur voor de functie van

     

    Medewerker DIV voor 24 uur per week

     

    De GGD Drenthe en Veiligheidsregio Drenthe werken sinds 2014 vanuit een gezamenlijk pand en delen sindsdien het cluster Middelen. Het cluster Middelen ondersteunt en faciliteert actief de sectoren van zowel VRD als de GGD om de organisatiedoelstellingen te bereiken. Het team DIV is op zoek naar tijdelijke vervanging van een collega wegens ziekte voor minimaal zes maanden.

     

    Wat ga je doen?

    Een goede informatievoorziening is cruciaal voor een organisatie. Als DIV-medewerker ben je daarom een belangrijk onderdeel van onze organisatie en heb je een grote verantwoordelijkheid. Zo hou jij je bezig met het archiefbeheer en ben je verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van documentaire informatie en archiefproducten. Ook lever je ondersteuning aan verschillende projecten. De aankomende projecten richten zich voornamelijk op het ontwikkelen van een goede digitale basis voor de werkplek van de toekomst.

     

    Wat verwachten wij van je?

    Vakinhoudelijke competenties:

    ü  Je beschikt minimaal over SOD I en bij voorkeur ook over SOD II;

    ü  Aantoonbare en relevante werkervaring bij een gemeentelijke of intergemeentelijke organisatie;

    ü  Controleren van archiefbescheiden

    ü  Selecteren en vernietigen van dossiers

    ü  Leveren van een bijdrage aan het verder optimaliseren en digitaliseren van documentstromen.

    Persoonlijke competenties:

    ü  Secuur

    ü  Deskundig

    ü  Initiatiefrijk

    ü  Zelfstandig

     

    Bijzonderheden

    Het betreft een tijdelijke inhuur voor minimaal zes maanden in verband met ziekte 

     

    Wat bieden we je?

    De functie is gewaardeerd in schaal 6. Detachering behoort niet tot de mogelijkheden.

     

    Meer weten of reageren?  

    Voor inlichtingen over de functie kan je contact opnemen met Jildou van der Bles via jildou.vanderbles@ggd-vrd.nl of telefonisch 06-30712898,

    Heb je interesse? Stuur dan je sollicitatie en CV voor 21 november per mail naar jildou.vanderbles@ggd.nl. Kijk voor meer informatie over GGD Drenthe op www.ggddrenthe.nl.

     

  • Yvonne Welings

    http://werkenbijwoonbedrijf.com/job/coordinator-documentbeheer-full...

    Coördinator documentenbeheer Woonbedrijf Eindhoven

  • Yvonne Welings

    Ervaren procesbegeleider DIV-STIM met een hoge p-factor! Zaltbommel

    https://www.zaltbommel.nl/Bestuur%20en%20organisatie/Werken%20bij%2...

  • Yvonne Welings

    Medewerker DIV bij de gemeente Geertruidenberg
    http://www.geertruidenberg.nl/document.php?m=25&fileid=41281&am...
  • Yvonne Welings

    https://www.jobbird.com/nl/vacature/7346056/becis-bv-senior-adviseu...

    Senior adviseur informatiemanagement Amsterdam via Becis

  • Yvonne Welings

  • Eric-Jan Keulemans

  • Eric-Jan Keulemans

    Teamleider informatievoorziening en automatisering gemeente Lansingerland

    https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/Lansingerland/132873-Teamlei...

  • Eric-Jan Keulemans

  • Eric-Jan Keulemans

    Directeur Drents Archief

    http://www.drentsarchief.nl/nieuws

  • Eric-Jan Keulemans

    Coördinator collectie toegang Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

    http://www.beeldengeluid.nl/vacature-co%C3%B6rdinator-collectie-toe...

  • Eric-Jan Keulemans

    Medewerker DIV (lokatie Zwolle) via Mailprofs 

    https://www.mailprofs.nl/content/werknemers/vacatures/zwolle/medewe...

  • Eric-Jan Keulemans

    Documentbeheerder (regio Amsterdam) via Mailprofs

    https://www.mailprofs.nl/content/werknemers/vacatures/amsterdam/Doc...

  • Eric-Jan Keulemans

    iCoördinator Sharepoint - Ministerie van Buitenlandse Zaken

    https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/detail/icoordinator-sh...

  • Eric-Jan Keulemans

    Strategisch adviseur informatiemanagement - Gemeente Nieuwegein

    http://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/strategisch-beleidsadvis...

  • Harry de Raad

    Adviseur Digitale Informatie / E-depot - Regionaal Archief Alkmaar 

    https://www.regionaalarchiefalkmaar.nl/over-ons/het-archief/vacatur...

  • Eric-Jan Keulemans

    Archivaris/bureaubeheerder - Archief en Documentatiecentrum Kampen

    http://www.adckampen.nl/node/102

  • Frans Hoving

    Informatiemanager met archivistische achtergrond - Westfries Archief
    http://www.werkeninnoordhollandnoord.nl/nc/vacatures/vacatures/over...

  • Eric-Jan Keulemans

  • Eric-Jan Keulemans

    Medewerker Informatiemanagement - Gemeente Eijsden-Margraten

    https://vacatures.igom.nl/vacature/3355/medewerker-informatiemanage...

  • Eric-Jan Keulemans

    Informatiemanager Bedrijfsvoering - Bronovo Ziekenhuis

    https://www.mchaaglanden.nl/werken-en-leren/vacatures/informatieman...

  • Eric-Jan Keulemans

    Adviseur Informatiebeveiliging - Ministerie van Financiën

    https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/detail/adviseur-inform...

  • Eric-Jan Keulemans

    Functioneel beheerder Sharepoint/Office 365 - GGz Breburg

    https://www.ggzbreburg.nl/Werk-en-opleiding/Vacatures/2016/Function...

  • Eric-Jan Keulemans

    Informatiespecialist - Loyens & Loeff (Amsterdam)

    https://www.linkedin.com/jobs/view/220950934

  • dirk dekema

    Het Westfries Archief zoekt ter versterking van het team toezicht

    en informatiemanagement een Informatiemanager. 

    klik hier voor de vacature

  • Eric-Jan Keulemans

    Informatiespecialist Mediatheek - Fontys (Tilburg)

    https://www.werkenbijhogescholen.nl/vacatures/informatiespecialist-...

  • Eric-Jan Keulemans

    Allround Documentair Informatiebeheerder - Waterschap Rivierenland (Tiel)

    http://www.nederlandvacature.nl/vacature/137341/Allround-Documentai...

  • Eric-Jan Keulemans

    Medewerker DIV B - RSD Kromme Rijn Heuvelrug 

    http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/14933849/medewerker-di...

  • Eric-Jan Keulemans

    Specialist Informatiebeveiliging - Ministerie van BZK (Den Haag)

    https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/detail/specialist-info...

  • Eric-Jan Keulemans

    Klinisch Informaticus - Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (Nijmegen)

    http://www.werkenbijcwz.nl/vacatures/klinisch-informaticus/

  • Julia Romijn-Wixley

  • Yvonne Welings

    Gezocht: archivaris / bureaubeheerder (0,8 fte)

     
    Het Archief- en Documentatiecentrum van de Gereformeerde Kerken te Kampen is een kleine, dynamische instelling op kerkhistorisch gebied. Het beheert ruim 1 kilometer archief- en documentatiemateriaal inzake deze kerken en de ermee verbonden personen, instellingen en organisaties. Het adviseert de kerken inzake archiefbeheer en is een centrale spil in verschillende interkerkelijke overlegorganen op dit gebied. Hierbij speelt aandacht voor digitaal archiefbeheer een cruciale rol. Daarnaast belegt het lezingen en conferenties, verzorgt het publicaties en begeleidt het onderzoek op zijn terrein. Het ADC heeft veel contacten in de Nederlandse en de internationale historische kringen en is een centrum van gereformeerd kerk- en religiehistorisch onderzoek van de moderne tijd.
     
    Wegens vertrek van de huidige functionaris zoekt het ADC voor het beheer van het bureau en de vervulling van zijn taken een enthousiaste en ondernemende