Beste allemaal,

Later dit jaar willen we in de gemeente Sittard-Geleen alle uitgaande analoge post op een centrale plek printen en couverteren. We willen dit zoveel als mogelijk geautomatiseerd laten verlopen via één centrale print/couverteerstraat. De vraag is vooralsnog, is dit een reële optie? (zowel qua uitvoerbaarheid maar qua kosten) Vervolgens rijst de vraag of uitbesteden of zelf doen een betere keuze is.

Welke gemeente heeft hiermee ervaring en wil deze met mij delen? Of zijn er juist bewust andere keuzes gemaakt? Alle ervaringen en afwegingen zijn welkom.

Onze gemeente bestaat uit net geen 100.000 inwoners en we versturen momenteel nog 200.000 enveloppen à 4 documenten per jaar.

Dank.

Richard

Weergaven: 342

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Het lijkt mij een reële optie. De vraag die ik dan zou hebben hoe regel je de digitale dan wel natte handtekening?

Hallo Yvonne, wat lijkt jou een reële optie?

De verplichting van de natte handtekening wordt momenteel uitgezocht. We streven naar zo min mogelijke natte handtekeningen en voor de situatie waarin die toch nodig is maken we een loop in ons proces. Uiteindelijk willen ook naar zo min mogelijk printwerk toe en waar mogelijk enkel nog digitaal communiceren.
 
Yvonne Welings zei:

Het lijkt mij een reële optie. De vraag die ik dan zou hebben hoe regel je de digitale dan wel natte handtekening?

Volgens mij is een digitale handtekening toch makkelijk in het proces op te nemen? En waar is een natte handtekening nog verplicht? Volgens mij nergens.

https://ictrecht.nl/2016/06/03/moeten-digitale-stukken-een-handteke...

Dus ik zou geen loop maken in het proces. Maar het proces laten lopen met digitale handtekening

Richard, reëel om het uit te voeren.

Gerdien, een (juridische) onderzoek op digitaal of natte handtekening lijkt mij wel wenselijk, denk bijvoorbeeld aan de felicitatie van een burgemeester aan een jubilerend huwelijksechtpaar.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden