Waar vallen BIBOB onderzoeken in de VNG Selectielijst 2017 onder?

Ik zie in de VNG Selectielijst 2020 dat er een nieuwe, aparte grondslag is bijgekomen voor de BIBOB onderzoeken nl. 4.1.12. In de VNG Selectielijst van 2017 kom ik dit werkproces nergens tegen. Vielen BIBOB onderzoeken wellicht toen nog onder het werkproces 12.1.5 "Financieel en contractueel toezicht" onder het hoofdproces Toezien en handhaven.

Is deze gekozen selectiecode juist of is er in de Selectielijst van 2017 een andere selectiecode die voor BIBOB onderzoeken gebruikt kan worden?

Met vriendelijke groet,


Jeroen Arkesteijn

Werkorganisatie Druten Wijchen

Weergaven: 372

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dankjewel Yvonne, maar deze discussie verwijst naar een grondslag in de Selectielijst 1995, geactualiseerd in 2012. Wel handig om te weten natuurlijk maar waar ik op zoek naar ben, is de grondslag in de Selectielijst 2017.

Yvonne Welings zei:

Is hier al een antwoord op?

Hallo Erik,

Ik had in het VNG Forum dezelfde vraag gesteld (https://forum.vng.nl/do/question?id=2487718-7175657374696f6e). 

Ik kreeg toen van Kees-Jan Vermeulen het advies om als grondslag voor de BIBOB zaken uit 2017-2019 het werkproces 12.1 te gebruiken (V 5 jaar).

Groet,

Jeroen

Hoi Jeroen,

Dank je, dit helpt mij verder.

Ons cluster Juridische zaken melde dat per 1-1-2020 de termijn van adviezen door LBB nu van 2 jaar geldigheid naar 5 jaar is gegaan. In de Selectielijst 2020 zijn Bibob-adviezen nu vermeld onder 4.1.12 (ook V5 jaar).

Gr, Erik

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden