Model DSP van VHIC in een andere applicatie laten draaien dan in de i-Navigator

Als ik het goed begrijp kan het 'model DSP' ook in andere applicaties draaien dan in de i-Navigator.

Graag hoor ik reacties van mensen die hier ervaring mee hebben....

Weergaven: 1231

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik heb de i-Navigator zelf al een tijdje niet meer gezien, maar enkele aandachtspunten die ik zo 1-2-3 kan verzinnen:

  • Kun je in de andere applicaties ook de procesbeschrijvingen (blokjes en pijltjes) opnemen?
  • Kun je in de andere applicaties ook de historie van zaaktypen vastleggen? (wijzigingenbeheer)
  • Kun je in de andere applicatie ook de updates van het model-DSP doorvoeren die VHIC regelmatig aanbiedt?

 

Ik neem aan dat je al een "andere applicatie" op het oog hebt. De vraag is dan:

  • Wat kun je in de i-Navigator wel wat je in applicatie X niet kunt?
  • Wat kun je in de i-Navigator niet wat je in applicatie X wel kunt?
  • Wat is het prijsverschil en is het je dat waard?

Wat ik me in dit verband ook afvraag of je bij een migratie van het ene systeem naar het andere, ook de content van de I-navigator kan 'meenemen'.

Dat hangt er natuurlijk vanaf of dat 'nieuwe' pakket ook een koppeling heeft. Uiteraard kan je bij migratie de metadata gewoon meenemen naar het nieuwe pakket, maar als dat nieuwe pakket geen koppeling heeft, vindt er daarna geen onderhoud meer plaats bij updates vanuit VHIC.

Yvonne Welings zei:

Wat ik me in dit verband ook afvraag of je bij een migratie van het ene systeem naar het andere, ook de content van de I-navigator kan 'meenemen'.

Naast een groot aantal zaaksystemen zijn er weinig andere pakketten die een koppeling hebben met de i-Navigator. Uiteraard zouden wij dat wel graag zo zien. Er zijn wel een aantal koppelingen met andere pakketten in ontwikkeling, maar de stand van zaken is mij niet bekend. Indien een gemeente een koppeling wil realiseren met een pakket waar nog geen standaardkoppeling, zouden we graag zien dat de leverancier van dat pakket contact opneemt met ons.

Concrete vraag, I-navigator en Alfresco is die al gerealiseerd?

@Kees Jan - als ik het goed begrijp moet je, om model DSP van SDU te kunnen draaien, altijd een iNavigator in de lucht houden die je dan koppelt met je Document Management Systeem. Eventueel kun je bepaalde metadatasets nog wel inlezen in een nieuw systeem - maar je kunt daar niet het hele model DSP laten inlezen (en vervolgens ook automatisch laten updaten)...

Volgens mij koppel je eigenlijk altijd je DSP met een DMS en niet de i-Navigator. Je hebt de data nodig, niet de interface die "er omheen" zit. Je kunt het hele (model) DSP ook exporteren. Dat kan je vervolgens inlezen in van alles en nog wat, als het er geschikt voor is. Zo hebben wij het wel staan, het hele model (+lokaal) wordt via een omweg geïmporteerd naar het DMS en ook Zaaksysteem.

Als de zaaktypen éénmaal in het zaaksysteem zitten en gebruikt zijn in een zaak, is uiteraard metadata bij die zaak. Bij migratie gaat die metadata natuurlijk gewoon mee. Wil je ook in het nieuwe systeem gebruik maken van de zaaktypen uit het model-DSP en die ook in de i-navigator blijven beheren, heeft het nieuwe zaaksysteem wel een koppeling nodig. Maar voor 90% van de nieuwe zaaksystemen is dat geen probleem.

Er is geen directe koppeling. Wel zijn er diverse zaaksystemen die alfresco als onderliggende documentstore gebruiken waarvoor koppelingen beschikbaar zijn. Vragen over specifieke koppelingen of de mogelijkheden daarvan kunnen worden gesteld bij de helpdesk: helpdesk.dsp@sdu.nl

Yvonne Welings zei:

Concrete vraag, I-navigator en Alfresco is die al gerealiseerd?

Ik ben op zoek naar concrete informatie van de inrichting van i-Navigator i.r.t. Corsa. Iemand daar info verder over?

Hallo Olaf,

als je deze vraag wilt stellen aan helpdesk.dsp@sdu.nl dan kan ik de vraag binnen VHIC naar een collega doorzetten die jou kan door verwijzen naar een organisatie die Corsa gebruikt i.c.m. de i-Navigator. Daar zijn er een heleboel van. De versie van Corsa die zij gebruiken, bepaalt hoe de koppeling eruit ziet.

Olaf van Twist zei:

Ik ben op zoek naar concrete informatie van de inrichting van i-Navigator i.r.t. Corsa. Iemand daar info verder over?

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden