Goedemorgen,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie (mocht je werkzaam zijn binnen een gemeente) het leerlingenvervoer hebben geregeld. Wij hebben onlangs een demo gehad van een leverancier die een applicatie hiervoor ontwikkeld heeft, inclusief verwerking van de wet leerlingenvervoer en je eigen apv. Zo schijnen er meer applicaties te zijn die dit kunnen. Ook spelen wij met het idee om zelf een beslisboom te bouwen en dit als webformulier op de website te gebruiken. Echter willen we graag een weloverwogen keuze maken, die zowel (gezien de complexiteit van deze wetgeving) zowel voor de burger als onze collega's goed werkbaar is.

Hebben jullie ervaringsverhalen voor mij?

Weergaven: 304

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Mijn observatie is dat voor de introductie van de AVG regiogemeenten dit gezamenlijk oppakte met een applicatie in de wat grotere gemeente, maar sinds de AVG iedere gemeente afzonderlijk een applicatie aanschaft. Er is wel versoepeling opgetreden over het gebruik van het BSN-nummer.

Wat applicatie betreft is wettelijk verplicht op grond van de AVG en Archiefwet om documenten te kunnen verwijderen, kijk in deze ook eens naar de eisen van de Nen 2082 en de mogelijkheden om ook de back-up bestanden te verwijderen, zie ook https://ib-p.nl/2018/09/het-bsn-verwerken-onder-de-avg-wat-mag-wel-...

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden