Mijn vraag aan Breedleden:

- Wat versta je onder een handboek DIV? (of hoe de afdeling ook heet waar je voor werkt)

- Wat versta je onder een bewaarstrategie?

- Heb je ervaring met het opstellen van een van de twee? Zo ja, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Vriendelijke groet,

Marjolein van der Boom

Weergaven: 3080

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hallo Maayke,

Erg interessant om te lezen dat jullie een migratie/conversiehandboek hebben opgesteld. Zou je dat willen delen?

Voor de Gemeente Amsterdam zijn we een protocol aan het opstellen voor het veiligstellen (of rechtmatig vernietigen) van data bij het uitfaseren van applicaties. Is vooral een verzameling best practises uit onze eigen werkpraktijk. Dus zou mooi zijn als we goede punten uit jullie strategie kunnen afkijken.

Idealiter denk je hier natuurlijk bij de aanschaf en inrichting van applicaties al over na, maar we hebben te maken met een erfenis waarin dat niet altijd optimaal is geregeld. Op dit moment zijn we ons applicatielandschap aan het opruimen: een gevolg van de migratie van ca. 40 technische infrastructuren naar één stedelijke digitale werkplek. Vanuit de historie hebben we op verschillende plekken verschillende applicaties met dezelfde functionaliteit, dus we zijn aan het rationaliseren. Voor mijn afdeling betekent dit dat we op korte termijn ongeveer 400 applicaties aan de hand van dit protocol willen uitfaseren. Flinke klus, dus goede tips kunnen we zeker gebruiken!



Maayke de Coninck zei:

(...) Concreet betekent dat dat er eisen en randvoorwaarden staan beschreven over migratie en conversie. Je kan het zien als een handboek op basis waarvan we elke conversie of migratie kunnen uitvoeren. (...)

Wil je een mail sturen naar mdeconinck@waalwijk.nl, dan stuur ik 'm je toe.

Ik ben ook wel benieuwd naar dit handboek.

Mag ik hem ook ontvangen?

Gerdien.dehaan@ddfk.nl

Alvast bedankt

Maayke de Coninck zei:

Wil je een mail sturen naar mdeconinck@waalwijk.nl, dan stuur ik 'm je toe.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden