Als het goed is werken we nu, indien het werk dat toelaat, allemaal thuis. Voor mij gaat week 2 van het verplicht thuiswerken nu in. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jullie dat afgaat.

Ik ben zelf de wijzigingen van de nieuw vastgestelde selectielijst aan het verwerken in onze zaaktypen en ga, zodra ik dit af heb, verder met het afschrijven van ons kwaliteitsplan informatiebeheer. Thuiswerken biedt ook voordelen, zoals ongestoord doorwerken. Dus, waar zijn jullie zoal thuis mee bezig? :-)

Weergaven: 707

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

KPI verslagen, adviezen vervanging, eDepot, archiefbewerkingen, openbaarheid, veel vragen van burgers, contractbeheer particuliere archieven, herindeling Haaren, voorbereiding thema onderzoek 2020-2021.

Ik dacht dat het mailverkeer zou afnemen, dat is niet zo.

Veel collega's gaan nog steeds naar het gemeentehuis, zie ook: http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/coronavirus-gevolgen-voor-d...

Druk genoeg dus! Ik ontvang amper nog mails, krijg ook weinig reacties op mijn eigen mailverkeer. Hierdoor gaan sommige zaken stil liggen, dat vind ik wel erg jammer. Hier blijven de meeste collega's thuis, als het goed is gaat alleen wmo, KCC, post etc. nog naar kantoor, met gepaste afstand van elkaar.
 
Yvonne Welings zei:

KPI verslagen, adviezen vervanging, eDepot, archiefbewerkingen, openbaarheid, veel vragen van burgers, contractbeheer particuliere archieven, herindeling Haaren, voorbereiding thema onderzoek 2020-2021.

Ik dacht dat het mailverkeer zou afnemen, dat is niet zo.

Veel collega's gaan nog steeds naar het gemeentehuis.

Het is drukker dan 'normaal'. Aantal emails 2x en aantal uitnodigingen voor on-line sessies neemt fors toe. De voortgang van de DTOO projecten vind online plaats. Heb de indruk dat er meer versnelling in zit nu iedereen thuis werkt. 

Er wordt veel efficiënter gewerkt is ook mijn indruk.

Klopt, je wordt veel minder gestoord en het is rustiger thuis dan op kantoor. Tenminste, hier wel.
 
Kees Groeneveld zei:

Het is drukker dan 'normaal'. Aantal emails 2x en aantal uitnodigingen voor on-line sessies neemt fors toe. De voortgang van de DTOO projecten vind online plaats. Heb de indruk dat er meer versnelling in zit nu iedereen thuis werkt. 

We zitten net in de POC fase van het nieuwe zaaksysteem en hebben een testdag vanuit huis gedaan. Het was wennen, maar het ging eigenlijk heel goed. Ik heb er alle vertrouwen in dat we niet teveel vertraging gaan oplopen.

Qua beleid formuleren en actualiseren is het meeste al gedaan. Onlangs hebben we een teamplan gemaakt, dus we hebben een goede lijst met werkzaamheden klaar liggen.

Ik mis wel de contacten met collega's en wandelingen door het dorp. 

Dan na de Corona-periode toch vaker thuis werken.  :-) 

Yvonne Welings zei:

Er wordt veel efficiënter gewerkt is ook mijn indruk.

zeker deze video uit 1986 voorspelde het al: https://m.youtube.com/watch?v=1BRdXm4CIh8&feature=youtu.be

Deed ik sowieso al elke vrijdag, heerlijk :-)

Kees Groeneveld zei:

Dan na de Corona-periode toch vaker thuis werken.  :-) 

Yvonne Welings zei:

Er wordt veel efficiënter gewerkt is ook mijn indruk.

Beetje achterstanden bij het handmatig archiveren in het zaaksysteem inhalen en beëindigde cliënten Pwet en WMO handmatig verwerken in het zaaksysteem. Minder leuk eentonig werk maar het moet wel gedaan worden.

Een onderzoeks project ligt zo'n beetje stil nu er minimale bezetting en er niemand is die mij de diverse applicties kan laten zien hoe ze werken. Het zijn rare tijden.

Groet Jan-Jaap

Krijg diverse signalen dat de DIV-medewerkers die nog op de gemeentehuizen werkzaam zijn, zich drie keer in de rondte werken. De belangrijkste taak is al die ambtenaren die thuis werken van informatie voorzien. Zoeken en vinden wordt steeds belangrijker dat terwijl we een aantal jaren geleden dachten dat ambtenaren steeds meer self supporting zouden worden.

Bij archiefdiensten zie je een wisselend aanbod in dienstverlening, de ene dienst bemant de scanstraat, de andere beëindigt alle diensten.

 

Nog steeds..."gewoon" aan het werk. Op kantoor. Dagelijks op en neer.
Bij een organisatie als de GGD er een is kan het ook niet veel anders in tijdens als deze.
Alles aan uitslagen, vragen, opmerkingen en wat dan ook moet tenslotte gewoon door. Ook of zeker nu.

Voor de rest is het eigenlijk wel lekker zo.
Relatieve rust om van alles en nog wat op te pakken zonder links en rechts steeds onderbroken te worden.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden