Voor een adviesopdracht ben ik op zoek naar mogelijkheden om documenten op basis van een barcode te sorteren.

In deze opdracht gaat het om plm 2,5 miljoen documenten welke allemaal voorzien zijn van een barcode. Het vervelende is dat in deze collectie ook documenten zitten welke verwijderd/vernietigd moeten worden. Handmatig zal dit erg arbeidsintensief zijn, daarom ben ik op zoek naar een mogelijkheid om met behulp van een scanner? of sorteermachine? dit machinaal uit te laten voeren. Ik heb een bestand of tabel met daarin de barcodes en de verwijzing of ze wel of niet verwijderd/vernietigd moeten worden.

In een sorteerslag wil ik dus dat een machine op basis van dat bestand/tabel dit machinaal uit kan voeren. Dit zou ons erg veel handmatig werk schelen.

Zijn er organisaties die hiermee al ervaringen hebben opgedaan, of zijn er andere suggesties?

Weergaven: 266

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste Gert,

Als het om een éénmalige actie gaat zou ik niet aanbevelen om dit zelf uit te voeren.

Gelet op het aantal en de gevraagde bewerking zou ik deze vraag zeker uitzetten bij één van Nederlands servicebureaus. Deze zullen aan de hand van scannen en uitlezen barcodes in combinatie met de handelingstabel zeker de opdracht succesvol kunnen uitvoeren. 

Servicebureaus die dit in mijn ogen zeker zouden kunnen zijn in alfabetische volgorde:

  1. Allbidigit - Echt
  2. Dataspace - Eindhoven
  3. GMS Groenendijk - Alblasserdam
  4. Karmac I&I - Lelystad
  5. Multiscan - Urk

Met vriendelijke groet

Leon van Oosterom

Dank voor je advies Leon

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden