Beste collega's,

bij mijn gemeente zijn we bezig met de uitrol van SharePoint. Als informatiebeheerders willen we dit platform uiteraard zo goed mogelijk inrichten en daarom willen we dat reeds bij de aanmaak van een bibliotheek al zo veel als mogelijk is, bepaald kan worden wat het uiteindelijke bewaar- en vernietigingsbeleid zal zijn.

Het huidige inzicht is om bij de aanmaak van een bibliotheek de code uit de gemeentelijke selectielijst 2017 op te nemen, zodat we dit later in een RM-omgeving kunnen gebruiken voor bewaar- of vernietigingsbeleid. In voorkomende gevallen zal daar dan nog een resultaattype bij moeten.

Probleem waar we nu vooral tegenaan lopen is het matchen van de inhoud van een samenwerkingssite met een bewaarcriterium uit de nieuwe selectielijst. Veel sites zijn voor allerlei afdelingssites, projecten, ad-hocclubjes et cetera. In de regel dus niet heel erg procesmatig allemaal.

Zijn er al voorbeelden van gemeenten waar men succesvol is in het matchen van de nieuwe selectielijst met de minder procesmatige activiteiten? Ik ben heel benieuwd...

Weergaven: 300

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik wil je niet blij maken met een dode mus, maar als het goed is komt er dit jaar nog een concordantie van de oude naar de nieuwe selectielijst.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2019   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden