NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Deze middag had ik de volgende Twitter-conversatie met Davied van Berlo, die jullie vast kennen van Ambtenaar 2.0:
Bij deze dus! ;-)
Pleio is een cloud-oplossing gemaakt voor en door ambtenaren. Dat doen zij (vaak) vrijwillig. Het is een online omgeving waarin ambtenaren onderling samen kunnen werken én ook niet-ambtenaren (burgers, consultants, etc.) bij hun werk kunnen betrekken. Tja, het is een beetje lastig uit te leggen. Je moet het zelf maar gaan zien!
Maar goed, de vraag ligt op tafel! Wie wil meezoeken naar het antwoord op dit archiveringsvraagstuk en wie wil zelfs kartrekker zijn? Dit is dé kans om DIV op de kaart te zetten bij het hele gebeuren rondom ambtenaar 2.0!
Permalink Antwoord van Henri Achterkamp op 14 Februari 2011 op 15.23 Ik vind dat er breder nagedacht moet worden over archiveren etc.,dan of in eigen beheer of in Pleio. Volgens mij is Pleio een start om tot 1-overheid te komen met wellicht verschillende voorportalen. We moeten af van het denken in 3-bestuurslagen en dat daardoor iedereen dus weer z'n eigen haggie gaat archiveren.
Ik zie Pleio als een prachtige opstap naar overheidsbreed "in de cloud werken." Geweldig gewoon! Wat er volgens mij moet gebeuren is het opnemen van links o.i.d. in je eigen systemen, van waar je de informatie kunt vinden. Een soort zoekmachine over alle documenten heen . Of ze dan intern beschikbaar zijn of in Pleio maakt niet uit.
Wel moet gelijke archiveringseisen in Pleio "ingebouwd" worden die nu ook binnen de overheid gelden.
Permalink Antwoord van Saskia Giesbers op 7 Maart 2011 op 9.10
Permalink Antwoord van Marco Klerks op 9 Maart 2011 op 9.18
Permalink Antwoord van Saskia Giesbers op 9 Maart 2011 op 10.04 @Saskia Top! Ik tweet het even naar Davied!
Permalink Antwoord van Andrea de Palm op 9 Maart 2011 op 11.15
© 2013 Gemaakt door Marco Klerks.
Verzorgd door