Wij kregen de vraag hoe lang een nieuwsbrief die wij verzenden naar burgers bewaard moet worden. Valt dit onder 20.1.2 - onlinecontent ten behoeve van externe communicatie. ? En dus blijvend bewaren? 

Weergaven: 262

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Goedemorgen Kirsten,

Zou je ook niet voor 20.1.1 kunnen kiezen? Want wat staat er allemaal in de nieuwsbrief? Staan er aankondigingen in van nieuwe regelingen of ander "beleidsmatige" mededelingen?

Gegroet Jan-Jaap

Hey Jan-Jaap, er staan geen aankondigingen in. Het is meer om te informeren over wat er allemaal in de stad gebeurt en bijvoorbeeld tips te geven over duurzaamheid. Ik weet ook niet echt of dit te classificeren is als 20.1.1. publicatie met historisch belang. Zelf neig ik nu eerder naar 20.1 informeren (V1), maar weet niet of ik daarmee dan juist zit. 

Hoe doen anderen dat? 

Wellicht kan je de content vergelijken met de publicaties in het huis-aan-huisblad. Sommige gemeenten kiezen ervoor om de passage van die publicatie te voegen bij het zaakdossier, bijvoorbeeld WABO. Zouden  delen van de nieuwsbrief van belang zijn voor de volledigheid van het zaakdossier? 

Volgens mij is de nieuwsbrief een product/document uit verschillende zaaktypen. De informatie die erin staat is (bij ons) niet nodig voor de volledigheid van het zaakdossier, maar meer een "samenvatting" van verschillende zaakdossiers die er op dit moment lopen. 

Als de nieuwsbrief als een aparte zaak gezien kan worden, zou ik kiezen voor 20.1.1 (B)

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden