Collega's

Ik ben, vanuit mijn adviesrol, nieuwsgierig hoe om te gaan met data in databases en procesapplicaties. In hoeverre is die data archiefwaardig en te waarderen op basis van onze nieuwe selectielijst die uitgaat van procesinformatie. Het gaat mij niet om de documenten die in het DMS/RMA zitten want dat is wel duidelijk. Is het wachten op het zaaksysteem of kunnen /moeten wij hier iets mee?

Ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,

Arjan Drupsteen

Gemeente Groningen

Weergaven: 1257

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dit rapport is vooral toegespitst op de AVG, volgens mij.

Yvonne Welings zei:

Ha Jochem, dat klopt, maar bij de inrichting van werkprocessen is volgens mij de tijd voorbij dat je die inricht met gescheiden disciplines , informatiebeveiliging, privacy, ICT, archivering, vernietiging en dergelijke maar juist in samenhang. Dit laatste is overigens wel een andere discussie, maar zal in vele organisaties gevierd gaan worden. 

Hoi Yvonne, dat klopt, die disciplines moet je niet scheiden. Maar ik merk wel dat er heel veel aandacht is momenteel voor het voldoen aan de AVG, maar weinig voor compliance ten aanzien van andere wetgeving. 

Ook mijn ervaring, toch kan je soms wel meeliften in de flow van de AVG. 

Dat is waar. De AVG heeft weer extra aandacht gegenereerd voor document management.

Arjan, heb je dit nieuwsbericht gelezen?

Datagedreven werken bij een steeds grotere speler Roxit (Roxit, PSMS, Green Valley en Brein)

https://www.greenvalley.nl/Actueel/Datagedreven_denken_helpt_zaakge...

Antwoorden op discussie

RSS

© 2019   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden